بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
معاون وزیر بهداشت از پرداخت کارانه در قالب تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ۳ روز آینده خبر داد.
کد خبر : ۲۶۳۹۲۵

پرداخت کارانه پرستاران در ۳ روز آینده

بورس نیوز: عباس عبادی، معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ دستورالعمل نهایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در هیات دولت تصویب، با ارزش سنجی نسبی خدمات پرستاری توسط بیمه، قیمت گذاری‌ها بر اساس بسته خدمتی تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در مجموع پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بودجه سال ۱۴۰۱ تخصیص یافته و همه پرستاران در تمام مقاطع تحصیلی، در تمام بخش‌های پرستاری، با هر نوع وضعیت استخدامی در همه مراکز درمانی و بیمارستانی در بخش‌های دولتی و خصوصی مشمول این قانون تعرفه گذاری هستند.

به گفته وی، این مبلغ به عنوان تعرفه خدمات پرستاری (کارانه) بر اساس مصوبه هیات وزیران که امسال تعیین شده بطور مستقیم در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد و بر اساس دستورالعمل نحوه بازتوزیع قانون تعرفه گذاری پرستاری که با همکاری سازمان نظام پرستاری و معاونت‌های پرستاری، توسعه و درمان وزارت بهداشت تدوین شده، کارانه پرستاران پرداخت می‌شود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در دولت سیزدهم برنامه را بر سه محور مطالبات، توسعه و ایجاد کلینیک‌ها و تخصصی سازی متمرکز کردیم تا اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵سال، ایجاد کلینیک‌های پرستاری و پیگیری بیمار و افزایش انجمن‌های تخصصی پرستاری به سرانجام رسید.

وی از پرداخت کارانه در قالب تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ۳ روز آینده خبر داد و گفت: ۱.۲ هزار میلیارد ریال برای پرداخت علی الحساب سه ماه پرستاران در قالب تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر