بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
هلدینگ بانکی ING همزمان با تثبیت قیمت جفت ارز یورو به دلار در محدوده ۰.۹۹۵۰ با انتشار گزارش جدید خود اعلام کرد که بر اساس تخمین های آنها، نرخ EUR/USD در هفته جاری از برابری ۱:۱ بالاتر نخواهد رفت.
کد خبر : ۲۶۳۹۸۶

نرخ جفت ارز یورو به دلار از برابری ۱:۱ بالاتر نمی رود

بورس نیوز: هلدینگ بانکی ING همزمان با تثبیت قیمت جفت ارز یورو به دلار در محدوده ۰.۹۹۵۰ با انتشار گزارش جدید خود اعلام کرد که به عقیده اقتصاددانان این هلدینگ، نرخ EUR/USD در هفته جاری از برابری ۱:۱ بالاتر نخواهد رفت.

در گزارش ING آمده است: با توجه به برآو. رد‌های ما در خصوص بازگشت دلار به اوج قدرت خود در آینده نزدیک، انتظار نداریم که جفت ارز یورو به دلار بتواند بالاتر از محدوده برابری حرکت کند.

در ادامه این گزارش تاکید شده که دو فاکتور مهم می‌توانند نتیجه تخمین‌های ING را تغییر دهند که عبارتند از انتخابات آمریکا و شاخص مصرف کننده که قرار است هر دو طی روز‌های آتی به نتیجه برسند.

اما در خصوص پیشرفت‌های اقتصادی منطقه یورو نیز ING معتقد است که طی هفته گذشته، این منطقه خالی از پیبشرفت چشمگیر چندانی بوده و به همین دلیل در گزارش خود می‌نویسد: اطلاعات چندان خاصی در خصوص تغییر شرایط در منطقه یورو طی یک هفته گذشته منتشر نشده و بیشترین میزان تمرکز بر سخنان مدیران ارشد بانک مرکزی اروپا است. اما به نظر می‌رسد تاثیر مستقیم سیاست مورد انتظار بانک مرکزی اروپا بر یورو همچنان محدود باقی بماند.

این ادعای ING در حالی مطرح می‌شود که کامرز بانک در آخرین گزارش خود عنوان کرده که سیاست‌های اخیر فدرال رزرو نه تنها منجر به آسیب دیدن بازار کار در آمریکا شده، بلکه رکود تورمی فعلی و شرایط ایجاد شده در پس افزایش نرخ بیکاری در این کشور، منجر به آسیب دیدن دلار خواهد شد؛ نظری که کاملا در برابر نظر ING قررا داشته و باید دید طی روز‌های آتی چه پیش خواهد آمد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به منظور تسهیل تامین ارز مورد نیاز هموطنان؛

فروش ارز در واحد‌های ارزی منتخب بانک تجارت آغاز شد

اقتصاددانان پیش بینی کردند؛

احتمال افت قیمت یورو در هفته های آینده

ارسال نظر