بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گام بزرگ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه تامین قطعات و جراحی بزرگ در شرکت ساپکو را در چابک سازی مجموعه ایران خودرو تاثیرگذار دانست.
کد خبر : ۲۶۴۰۰۷

جراحی بزرگ در شرکت ساپکو موجب چابک سازی مجموعه ایران خودرو می شود

بورس نیوز: سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گام بزرگ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه تامین قطعات و جراحی بزرگ در شرکت ساپکو را در چابک سازی مجموعه ایران خودرو تاثیرگذار دانست.

وی در خصوص ساماندهی شرکت ساپکو با هدف ایجاد تحول در زنجیره تامین، حذف واسطه‌ها و تامین مستقیم قطعات از زنجیره تامین بیان کرد: هر چه خودروسازان و شرکت‌های زیرمجموعه آن‌ها به سمت حذف واسطه‌ها در تامین قطعات حرکت کنند هزینه‌های سربار آن‌ها کاهش یافته و می‌توانند چابک‌تر از قبل به رسالت خود عمل کنند.

وی افزود: ایران خودرو با حذف واسطه‌ها می‌تواند قطعات مورد نیاز خود را به صورت مستقیم و با سهولت و سرعت بیشتری تامین کند و در راستای کاهش قیمت خودرو گام‌های موثری بردارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خودروسازان مطرح جهان نیز به منظور کاهش هزینه‌ها و چابک سازی مجموعه خود از این روش برای تامین قطعات خود استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد مجموعه‌هایی که وجود آن‌ها ضرورتی ندارد باید منحل شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان بر پیاده سازی این روش در رابطه با سازه گستر به عنوان تامین کننده قطعات سایپا تاکید و عنوان کرد: اگرچه در شرایط فعلی با توجه به وضعیت اشتغال در کشور انحلال شرکت‌ها و حرکت به سمت چابک سازی به صلاح نیست، اما از دیدگاه کلان هر چه خودروسازان در مسیر چابک سازی حرکت کنند به نفع صنعت خودرو کشور است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر