بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
وزیر اقتصاد گفت: هدف‌گذاری ۳ میلیارد دلار تجارت بین دو کشور که در دیدار بین روسای جمهور دو کشور مطرح شد در همین دولت محقق شود.
کد خبر : ۲۶۴۰۲۸

تاکید بر هدف گذاری ۳ میلیارد دلاری تجارت ایران و ارمنستان

بورس نیوز: سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و «خاچاطوریان» وزیر دارایی ارمنستان امروز در ساختمان وزارت اقتصاد دیدار داشتند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان اظهار کرد: گفتگوی امروز بین هیات ایرانی و ارمنی در شرایطی برگزار می‌شود که نخست وزیر ارمنستان نیز در روز‌های گذشته گفتگو‌های مناسبی با رییس جمهور اسلامی ایران داشتند.

وی افزود: دولت آقای رییسی در پیگیری سیاست همسایگی با تأکید بر حوزه قفقاز بسیار جدی است و امیدوارم هدف‌گذاری ۳ میلیارد دلار تجارت بین دو کشور که در دیدار بین روسای جمهور دو کشور مطرح شد در همین دولت محقق شود.

وزیر دارایی ارمنستان نیز با ابراز خوشحالی از اینکه در نخستین دیدار وی از جمهوری اسلامی ایران مباحث بسیار خوبی در زمینه توسعه همکاری‌های ایران و ارمنستان مطرح می‌شود، افزود: روابط اقتصادی و سیاسی ایران و ارمنستان به طور سنتی ده‌ها سال است که وجود دارد.

خاچاطوریان با اشاره به محور‌های مهمی که در گفتگو‌های «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «آیت الله رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است، گفت: پایه و اساس تمام گفتگو‌ها همکاری‌های طولانی مدت بین دو کشور است و هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری برای سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور نشان دهنده همین پایه‌های اساسی است.

خاچاطوریان با اشاره به رشد ۲۵ درصدی حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن افزود: با توجه به آمار و ارقام ۹ماهه سال جاری نیز، پیش‌بینی می‌شود که رشد حجم مبادلات بین دو کشور برای امسال بیش از ۴۰ درصد باشد. توسعه همکاری‌های مالی و بانکی، تسهیل صادرات و واردات و ترانزیت کالا و افزایش حجم مبادلات تجاری به ۵ میلیون تن در سال از مواردی بود که در این نشست مورد تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر دارایی ارمنستان قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر