بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
رضا حسینی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

تورم جهانی سبب رشد قیمت سهام داخلی می‌شود/ پیشروی شاخص کل تا کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی

تورم جهانی سبب رشد قیمت سهام داخلی می‌شود/ پیشروی شاخص کل تا کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی
پس از یک هفته صعود بازار سهام ، شاخص کل موفق به بازپس گرفتن کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی شد. در حال حاضر مهمترین سوال سهامداران این است که وضعیت صعود قیمت ها در بازار سهام ادامه دار خواهد بود یا خیر؟
کد خبر : ۲۶۴۰۳۹

منتظر شاخص ۱.۸ میلیون واحدی باشید

بورس نیوز:

مثبت های بازار سهام جلوی رشد نرخ ارز را می گیرد


رضا حسینی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز بیان کرد: معاملات روز شنبه برای بازار سهام اهمیت دارد چراکه تعیین کننده ابقا یا شکسته شدن مقاومت فعلی در شاخص است. دولت ناگزیر است بازار سرمایه را مثبت نگه دارد تا دیگر بازار‌ها را کنترل کند، به عنوان مثال در بازار ارز دلار باید به ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان برسد، اما با بهبود شرایط بازار سرمایه دولت توانست آن را در محدوده ۳۶ هزار تومانی نگهدارد. اگر روند فعلی در بازار سهام ادامه پیدا کند ، قیمت دلار مقداری تثبیت می‌شود در غیر این صورت با توجه به محاسبه نرخ دلار در سکه  که ۴۰ تا ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان است قیمت دلار صعود می‌کند.


وی افزود: دو سناریو برای شرایط فعلی بازار سهام  وجود دارد، یا واریز منابع از جانب فعالین حاضر در بورس انجام شده که روند فعلی بازار را ادامه دار نخواهد کرد و یا اینکه منابع جدیدی وارد بازار سهام شده است اگر این اتفاق افتاده باشد، می‌تواند روند مثبت را ادامه دار کند.


خودرو و پتروشیمی در رقابت بازدهی قرار دارند


این فعال بورسی با تاکید بر اهمیت معاملات روز شنبه گفت: به نظر می‌رسد در این بین پتروشیمی‌ها مستعد رشد و بازدهی تا پایان سال هستند، خودرویی‌ها هم احتمال صعود دارند چراکه روند مثبتی را به خود ندیده‌اند . عوامل زیادی بر روند بازار سهام تا انتهای سال تاثیرگذار است ، ولی اگر اتفاق ناگواری برای آن رخ ندهد و روند فعلی ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود شاخص کل به اعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برسد.


تورم جهانی سبب رشد قیمت سهام داخلی می‌شود/ شاخص کل تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد پیشروی می‌کند


وی با اشاره به تورم جهانی تشریح کرد: تورم جهانی هم بی تاثیر بر بازار سهام نیست، این امر باعث افزایشی شدن قیمت کامودیتی‌ها شده و به تبع آن ارزش سهام و قیمت کالا‌های تولید داخل هم صعود می‌کند که در نهایت منجر به تاثیرات مثبت بر قیمت سهام می‌شود. تورم جهانی به مثبت شدن بازار سهام کمک می‌کند و عملکرد آن همانند تورم داخلی است. باید گفت بازار سهام در شرایط فعلی از تورمی که در یک تا ۲ سال گذشته رخ داده عقب مانده و حداقل باید با آن برابر شود، پیش‌بینی شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی نیز به همین خاطر است.


زمان ورود سرمایه‌گذاران جدید فرارسیده است؟


حسینی در پایان به بورس نیوز گفت: بازار سهام مقداری اصلاح را تجربه می‌کند، اما اینکه موقعیت مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران جدید ایجاد شده یا خیر هم بستگی به معاملات روز شنبه دارد. اگر روز شنبه بازار سهام مثبت باشد زمان بسیار مناسبی را برای ورود سرمایه‌گذران جدید ایجاد می‌کند چراکه شاخصه هایه تاثیرگذار سیگنال‌های مطلوبی را مخابره می‌کنند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با محدودیت فروش مواجه هستند؟
همایون دارابی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد؛

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با محدودیت فروش مواجه هستند؟

فیروزه سالارالدینی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

شاخص کل تا پایان سال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد

ارسال نظر