بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
تقویم اقتصادی فارکس ابزاری برای شناسایی محرک‌های اصلی بازار تبادلات ارزی است.
کد خبر : ۲۶۴۰۷۶

۵ دلیل مهم برای استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

بورس نیوز: اطلاع از رویداد‌های آینده برای معامله گران حرفه‌ای بازار فارکس امری ضروری است. تقویم اقتصادی فارکس ابزاری برای شناسایی محرک‌های اصلی بازار تبادلات ارزی است. استفاده از تقویم اقتصادی می‌تواند منابع مالی معامله گران را افزایش دهد یا از زیان آن‌ها جلوگیری کنند. در ادامه به مزایا متعدد تقویم اقتصادی فارکس خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

۵ مزیت اصلی تقویم اقتصادی عبارتند از:

۱-مدیریت ریسک
مدیریت ریسک یکی از کلیدی‌ترین عناصر تجارت است که هر معامله گری با هر سطح مهارتی باید در استراتژی مدیریتی خود بگنجاند. تقویم اقتصادی فارکس، فرصتی برای برجسته سازی رویداد‌های است که نوسانات بازار را در آینده نشان می‌دهد. آگاهی از این رویداد‌ها این امکان را به شما می‌دهد که استراتژی معاملاتی خود را پیش از وقوع بحران برنامه ریزی کنید؛ بنابراین در صورتی که رویدادی در آینده باعث نوسان در بازار شود، شما قبلا از این رویداد سود برده اید.

۲-برنامه ریزی برای رویداد‌های آینده

وقتی معامله گران از رویداد‌های آینده باخبر باشند، می‌توانند با برنامه ریزی موقعیت کنونی خود را برای رسیدن به آن رویداد خاص آماده کنند. به عنوان مثال، تقویم اقتصادی ارز خارجی به شما این امکان را می‌دهد که در صورت انتشار اخبار فدرال رزرو ایالات متحده یا گزارش‌های NFP، از قبل برنامه ریزی کنید. همگام بودن با نوسانات اقتصادی این امکان را می‌دهد که در زمینه معامله گری عملکرد بهتری داشته باشید.

۳- پیش‌بینی حرکات برخی جفت ارز‌ها

از مهم‌ترین دلایل استفاده از تقویم‌های اقتصادی این است که امکان پیش بینی حرکات برخی از جفت ارز‌ها را فراهم می‌کند. به عنوان مثال فرض کنید یک سخنرانی می‌تواند از ارزش دلار بکاهد و ارزش دلار یا طلا استرالیا را افزایش دهد. در نتیجه می‌توانید تمرکز خود را روی این جفت ارز گذاشته تا سود بیشتری از این نوسانات قیمتی کسب کنید.

۴- معامله‌گر می‌تواند با این ابزار حضور هوشمندانه در بازار داشته باشد

سبک‌های مختلفی برای معامله گری در بازار فارکس وجود دارد. برخی معامله گران به سبک روزانه یا اسکالپینگ و برخی به صورت سوینگ یا بلند مدت در این بازار فعالیت می‌کنند. تقویم اقتصادی فارکس این امکان را فراهم می‌آورد تا هر دو سبک معامله گر بتوانند حضور هوشمندانه و فعالی در بازار داشته باشند و بتوانند بهترین انتخاب‌ها را انجام دهند.

۵- درک نحوه عملکرد بازار

یکی دیگر از مزایای تقویم‌های اقتصادی که برای سرمایه گذاران مبتدی تا حد زیادی کارآمد است، درک نحوه عملکرد بازار‌های جهانی است. معامله گران مبتدی می‌توانند نمودار‌های زنده و تقویم‌ها را زیر نظر داشته باشد تا ارتباط بین رویداد‌های بازار را تحت تاثیر قرار دهد. با مطالعه حرکات اقتصادی بازار می‌توانید به خودتان بیاموزید که کجا یک نقطه ورودی و خروجی عالی برای سرمایه گذاری است.

معایب استفاده نکردن از تقویم اقتصادی

از مهم‌ترین معایب استفاده نکردن از تقویم اقتصادی فارکس به شرح زیر است:

۵ دلیل مهم برای استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

۱-نداشتن زمان کافی برای تصمیم گیری

گاهی یک معامله گر می‌داند که یک رویداد خاص یا سخنرانی می‌تواند سود بیشتری برای پوزیشن کنونی او به همراه داشته باشد. اگر معامله گر از تقویم اقتصادی استفاده کند، این فرصت را خواهد داشت که تصمیم بگیرد و در صورت امکان معامله سودآور تری را انجام دهند.
از طرفی در صورتی که یک رویداد در آینده بتواند روی موقعیت کنونی سرمایه گذار تاثیر منفی بگذارد، سرمایه گذار فرصت این را خواهد داشت که با استفاده از تقویم اقتصادی فارکس، جلوی آسیب رساندن به منابع مالی خود را بگیرد.

۲-به دام افتادن در اخبار کوتاه مدت

از آنجایی که تأثیر اخبار کوتاه مدت است، در صورت استفاده نکردن از تقویم‌های اقتصادی، می‌توانید در عرض چند ساعت با تصمیم گیری اشتباه و هیجانی ضرر کرده و به منابع مالی خود را در معرض خطر قرار دهید. تقویم اقتصادی فارکس اطلاعات مستقیم و بدون ابهامی را در اختیار شما می‌گذارد. زمانی که یاد بگیرید چگونه رویداد‌ها را پیش از وقوع تجزیه و تحلیل کنید، تفسیر نادرست از آن تقریبا برای شما غیر ممکن خواهد بود.

جمع بندی

افراد فعال در حوزه بازار‌های مالی خصوصا فارکس، نیاز به دانستن زمان و عدد دقیق داده‌های اقتصادی دارند. هر خبر ممکن تاثیر زیاد، متوسط یا کن داشته باشد. با وجود تمام تحلیل‌ها آماری ارائه شده یا پیش بینی‌های اولیه، بازار فارکس همیشه منطق مطبوعات را دنبال نمی‌کند. فعالان بازار با تجربه، تحلیل‌های خود را بر اساس مغایرت داده‌ها با انتظارات قبلی انجام می‌دهند. شما هم با پیگیری مداوم تقویم اقتصادی می‌توانید استراتژی معامله خود را بهبود بخشید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر