بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
بهای معاملات نفت برنت برای کل هفته ۲.۶ درصد کاهش داشت.
کد خبر : ۲۶۴۱۱۵

کاهش قیمت نفت با تسهیل محدودیت‌ های کرونایی در چین

بورس نیوز: بهای معاملات نفت برنت با دو دلار و ۳۲ سنت افزایش، در ۹۵ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه بسته شد، اما برای کل هفته ۲.۶ درصد کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و ۴۹ سنت معادل ۲.۹ درصد افزایش، در ۸۸ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه بسته شد. نفت آمریکا روز پنج شنبه ۰.۸ درصد افزایش داشت، اما معاملات هفته گذشته را با حدود چهار درصد کاهش به پایان برد.

تسهیل محدودیت‌های کرونایی در چین شامل کوتاه شدن مدت زمان قرنطینه برای تماس نزدیک با مبتلایان و مسافران داخلی به مدت دو روز و همچنین حذف جریمه ایرلاین‌ها برای انتقال مسافران آلوده است.

شاخص‌های قیمت نفت در طول هفته به دلیل رشد ذخایر نفت آمریکا و تداوم نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا برای سوخت در چین کاهش پیدا کردند.

جیم ریتربوش، رئیس ریتربوش اند آسوشیتس اظهار کرد: تغییر واکنش چین به آمار بالای ابتلا به کووید ۱۹، به نوسان قیمت بازار نفت افزوده و اگر سیاست جدید چین ادامه پیدا کند، مجموعه انرژی ممکن است بخش زیادی از افت هفته گذشته را جبران کند. افت ارزش دلار آمریکا هم از قیمت‌های نفت در معاملات جمعه حمایت کرد.

شاهزاده عبدالعزیز، وزیر انرژی عربستان سعودی روز جمعه در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ، اظهار کرد: با توجه به ابهامات فراوانی که در اقتصاد جهانی مشاهده می‌شود، گروه اوپک پلاس در دیدار ماه آینده، در سیاست تولید نفت محتاط خواهد ماند. ایده ما، محتاط بودن است. مسئله، مسئول بودن و غافل نماندن از نیاز‌های بازار است.

اوپک پلاس ماه گذشته تصمیم گرفت هدف تولید را از نوامبر به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد. اگرچه کاهش واقعی تولید این گروه ۱.۱ میلیون بشکه در روز است، اما همچنان بزرگترین کاهش تولید از زمان اعلام کاهش تولید حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز در ابتدای بحران پاندمی کووید ۱۹ به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات چین، قرنطینه‌ها و محدودیت‌های دیگر را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مضاعف کرده‌اند. آمار ابتلا در چین به بالاترین رقم از زمان قرنطینه شانگ‌های در اوایل امسال رسیده است. پکن و ژنگژو رکورد بالای ابتلای روزانه را گزارش کرده اند. تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ Research در یادداشتی نوشتند: علاوه بر فرمان دورکاری از خانه که رفت و آمد و تقاضا برای سوخت را کاهش می‌دهد، سفر در سراسر چین اندک مانده، زیرا افراد می‌خواهند از ریسک قرنطینه شدن اجتناب کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر