بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
صدر اعظم آلمان گفت: با وجود حفظ روابط اقتصادی با چین، اما وابستگی به این کشور کاهش خواهد یافت.
کد خبر : ۲۶۴۱۶۶

کاهش وابستگی آلمان به چین با حفظ روابط اقتصادی

بورس نیوز: اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان روز شنبه گفت که این کشور روابط اقتصادی خود با چین را حفظ کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت با وجود حفظ روابط اقتصادی با چین، اما وابستگی به این کشور کاهش خواهد یافت.

صدر اعظم آلمان با اشاره به سفر خود به پکن گفت: «متقاعد کردن چین برای مخالفت با تهدیدات هسته‌ای روسیه، دلیل کافی برای سفر به پکن است».

صدر اعظم آلمان روز جمعه در سفری یک روزه به چین با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که اولین سفر صدر اعظم آلمان به چین از زمان شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید، رئیس جمهور چین گفت: «در حال حاضر، اوضاع بین‌المللی پیچیده و نامتعادل است».

شی جین‌پینگ گفت، چین و آلمان به عنوان ملت‌هایی بزرگ با قدرت اثرگذاری بالا، باید در برهه‌های «تحولات و آشفتگی‌ها» همکاری بیشتری داشته باشند تا سهم بیشتری در صلح و توسعه جهانی داشته باشند.

شولتز نیز دیدار با همتای چینی در این برهه پرتنش را مثبت توصیف کرد و گفت، تهاجم روسیه علیه اوکراین مشکلاتی را برای نظم جهانی قانو‌ن‌محور ایجاد کرده است و از پکن درخواست کرد از نفوذ خود در روسیه در این زمینه استفاده کند.

صدر اعظم آلمان در پکن با اشاره به جنگ اوکراین گفت: «از رئیس جمهور روسیه درخواست می‌کنم از تمدید توافق غلات که چند روز دیگر پایان می‌یابد، امتناع نکند».

وی پیش از دیدار با شی گفت، قرار است روابط پکن و اتحادیه اروپا، مبارزه با تغییرات اقلیمی و کمبود مواد غذایی در سطح جهانی و نحوه توسعه روابط تجاری دو کشور به بحث گذاشته شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر