بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
شرکت سیمان سپاهان با افزایش تولید محصول از یک سو و رشد صادرات از سوی دیگر در درآمدزایی و سود آوری رکورد زد.
کد خبر : ۲۶۴۱۸۹

سپاهان

بورس نیوز: مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱ سیمان سپاهان موفق به تولید بالغ بر ۲.۷ میلیون تن کلینکر و فروش ۱.۶ میلیون تن سیمان شده است گفت این شرکت در این مدت با صادرات بیش از یک میلیون تن کلینکر به رکوردی بی سابقه با درآمد عملیاتی ۱.۵۰۰ میلیارد تومان و سود خالص ۴۸۰ میلیارد تومان دست یافت.

وی افزود: با این حساب در زمینه درآمد عملیاتی رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال مالی قبل و همچنین در زمینه سود خالص رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل به دست آمده است.

مهندس معینیان با اشاره به اینکه سیمان سپاهان با درآمد بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومانی جزء برترین شرکت‌های صنعت سیمان کشور و دومین شرکت صادرکننده در منطقه مرکزی ایران است گفت رشد ۴۰ درصدی سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ و ارتقای حاشیه سود خالص از ۸ درصد در سال ۱۳۹۸ به ۳۳ درصد در سال ۱۴۰۱ از موفقیت‌های این شرکت است ثمره زحمات و تلاش‌های صادقانه کارکنان، مدیران و هیئت مدیره شرکت بوده است.

ثبت رکورد‌های پی در پی در شرکت سیمان سپاهان

وی ارزآوری بیش از ۲۵ میلیون دلاری و افزایش تولید کلینکر از ۲۶ میلیون تن به ۲۷ میلیون تن در سال اخیر را از دیگر موفقیت‌های این شرکت برشمرد و افزود برخورداری از موجودی استراتژیک کلینکر به میزان ۸۹۰ هزار تن که بالاترین موجودی کلینکر در سطح کشور است و صادرات به ۱۱ کشور از جمله کشور‌های آفریقایی و حوزه خلیج فارس دیگر دستاورد‌های این مجموعه تولیدی است در حالیکه قبل از سال ۱۳۹۷ عمده صادرات فقط به کشور عراق بوده است.

گفتنی است شرکت سیمان سپاهان، یکی از شرکت‌های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است. هلدینگ سیمان غدیر با در اختیار داشتن ۱۱ درصد تولید و ۱۹ درصد صادرات سیمان کشور، را به لحاظ تولید عملیاتی، دومین هلدینگ در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
ما پرسنل سیمان سپاهان فقط توی تولید وسود آوری شریکیم سود شرکت برای یه تعداد خاص توی تهرانه