بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
پرداخت امن اینترنتی چطور به رشد بازارگاه‌های آنلاین کمک می‌کند؟
پرداخت امانی آنلاین یک سرویس فینتکی راهگشا برای معاملات اینترنتی است که برای جلب اعتماد کاربران و کاهش تقلب طراحی شده است.
کد خبر : ۲۶۴۱۹۰

پرداخت امن اینترنتی چطور به رشد بازارگاه‌های آنلاین کمک می‌کند؟

بورس نیوز: پرداخت امانی آنلاین یک سرویس فینتکی راهگشا برای معاملات اینترنتی است که برای جلب اعتماد کاربران و کاهش تقلب طراحی شده است. این سرویس در دنیای آفلاین با اصطلاحاتی مانند پیش‌فروش و بیعانه شناخته می‌شود و درواقع سازوکاری که برای این ابزار درنظر گرفته شده بسیار به الگوی قدیمی آن شباهت دارد. برای آشنایی با این سرویس بهتر است ابتدا پرداخت امانی آنلاین را توضیح دهیم.

در عصری که جرایم سایبری به یک سناریوی رایج تبدیل شده‌اند، هنگامی‌که یک بازارگاه آنلاین رشد می‌کند و از یک استارتاپ کوچک بزرگ‌تر می‌شود به سرعت تبدیل به یکی از اهداف کلاه‌برداری‌های آنلاین می‌شود؛ بنابراین صاحبان بازارگاه‌های آنلاین باید اطمینان حاصل کنند که تمام معاملاتی که از طریق پلتفرم آن‌ها انجام می‌شود ایمن و بدون تقلب هستند. وقتی صحبت از امنیت در داد و ستد‌های تجاری می‌شود، چه چیزی بهتر از سرویس پرداخت امانی که بهترین راه حل‌های پرداخت را برای مارکت‌پلیس‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد.

پرداخت امانی آنلاین یکی از امن‌ترین روش‎های پرداخت برای برخی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازار‌های فضای مجازی است. درواقع می‌توان گفت بسیاری از مارکت‌پلیس‌های جهانی در راه‌اندازی زیرساخت‌های خود به فکر پیش‌نیاز‌های این روش پرداخت هستند، زیرا که بدون سرویس پرداخت امانی نمی‌توانند ضمانت معاملات را تامین کنند و این روش پرداخت یکی از مسیر‌های اصلی جلب اعتماد کاربران است.

حساب پرداخت امانی آنلاین در یک معامله به عنوان طرف ثالث هزینه‌ی خدمت یا کالای موردنظر را پیش خود نگه می‌دارد و با توجه به شرایط معامله با توافق طرفین پول را آزاد می‌کند. آنچه که در این سرویس مهم است مداخله و میانجی حساب ثالث در معاملات در صورت بروز مشکل است. درواقع سازوکار پرداخت امانی برای محافظت از پول و سرویس/کالای دو طرف معامله است.

این موضوع برای کسب‌وکار‌ها به معنی وفاداری به برند نیز است. وقتی کاربران بدانند که هیچ‌گونه کلاه‌برداری در پرداخت یا تحویل کالا رخ نمی‌دهد، اعتمادشان جلب می‌شود و حتما بار دیگر به برند مراجعه می‌کنند.

کسب و کار‌ها در هنگام انتخاب سرویس پرداخت امانی باید به چه نکاتی دقت کنند؟
درگاه معاملات امنی که برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی می‌کنید به شما کمک کند تا مسیر جریان مالی هموار باشد. هنگام انتخاب یک راه‌حل پرداخت برای کسب و کار خود باید به این موارد توجه کرد:

● امنیت تراکنش‌ها را تضمین کند

● سرویس پرداخت امن داشته باشد

● واریز و برداشت به حساب‌های بانکی مختلف کاربران را مدیریت کند

مارکت‌پلیس‌ها یا بازارگاه‌های آنلاینی که فضایی برای ارتباط و اتصال طرفین معامله هستند، به این معنی خود سایت فروشگاه نیست بلکه فروشندگان مختلفی را بسته به نوع کالا یا خدماتی که ارائه دهد در دل خود جای می‌دهد. برای این‌که بتوان به عنوان یک کسب‌وکار راه‌حل فینتکی مناسبی را انتخاب کرد باید به نوع کاربران و محلی که در آن فعالیت می‌کنید توجه کرد و همچنین بهتر است برای تصمیم‌گیری به این سوالات نیز پاسخ دهند:

بازار هدف کاربران مشخص شده؟ به جز ریال برای ارز‌های دیگر نیز مشتری دارند؟ حداقل تعداد معاملات آن چند است؟ چند درصد کارمزد می‌گیرند؟ برای احراز هویت مشتری (KYC) از مسیر‌های استاندارد استفاده می‌کنند؟

چه مدارک هویتی از کاربران طلب می‌کنند؟ جزئیات هزینه‌هایی که می‌گیرند مشخص است؟

در نهایت این عوامل به انتخاب یک سرویس معاملات امن مناسب با کسب و کار شما می‎انجامد.

کاربرد پرداخت امن اینترنتی در موفق‌ترین بازارگاه‌های آنلاین

پرداخت امن اینترنتی چطور به رشد بازارگاه‌های آنلاین کمک می‌کند؟

در این بخش به کاربرد سرویس پرداخت معاملات امن در موفق‌ترین بازارگاه‌های آنلاین دنیا می‌پردازیم. این‌که چگونه بخشی از رشد آن‌ها به استفاده از سازوکار پرداخت امانی آنلاین وابسته است.

Airbnb

شرکت ایربی‌ان‌بی در سال ۲۰۰۸ با ایده‌ی اجاره و به اشتراک گذاشتن فضایی برای اقامت موقت مسافران تاسیس شد. این پلتفرم میزبان‌ها و مهمانان را به هم متصل می‌کند و از فضا و پولی که هردوطرف می‌دهند محافظت می‌کند. اکنون اکنون این شرکت در ۱۹۲ کشور فعال است و میلیون‌ها میزبان و مسافر در این سایت یک حساب رایگان ایجاد می‌کنند تا بتوانند فضای خود را فهرست کرده و اقامتگاه‌های منحصربه‌فرد را در هر کجای دنیا رزرو کنند یا اجاره بدهند. سپرده‌ امانی آنلاین در این پلتفرم به این صورت عمل می‌کند که مهمان هزینه‌ی اجاره را پرداخت می‎کند و این پول در حساب امانی سایت تا ۲۴ ساعت از اقامت مهمان می‌ماند و اگر مشکلی پیش نیاید این هزینه به حساب میزبان واریز می‌شود. در صورتی که موارد مورد توافق مهمان و میزبان مغایرتی وجود داشته باشد هردو می‌توانند اجاره را لغو کنند.

eBay

ای‌بی یک سایت خرید آنلاین است که بیشتر به‌دلیل حراج‌ها و فروش کاربر به کاربر معروف است. همچنین استفاده از آن به عنوان کانال فروش برای فروشگاه٬‌های آنلاین بسیار محبوب است. این شرکت در بسیاری از کشور‌های مختلف در دسترس است. ای‌بی به طور اختصاصی با Escrow که یکی از معروف‌ترین سرویس‌های امانی در دنیاست همکاری می‌کند. مواردی مانند تراکنش‌های بالا برای اجناس ارزشمند با پرداخت امن و قابل پیگیری و بررسی رایگان محصول سطح خدمات ای‌بی را بالا برده و کاربران با اطمینان و بدون نگرانی از تحویل جنس اشتباه و یا ناپدید شدن فروشنده یا خریدار از این سایت داد و ستد‌های خود را انجام می‌دهند.

BlaBlaCar

بلابلاکار پیشروترین پلتفرم مسافرتی در جهان است که بیش از ۱۰۰ میلیون عضو را قادر می‌سازد تا در ۲۲ مارکت بزرگ سفر کنند. بلابلاکار از فضای آنلاین برای پر کردن صندلی‌های خالی در جاده استفاده می‌کند، کسانی را که می‌خواهند با خودروی شخصی یا اتوبوس سفر کنند به هم وصل می‌کند و سفر را برای هردو مقرون به صرفه‌تر، اجتماعی‌تر و راحت‌تر می‌کند. این سایت نیز بسیار به سازوکار پرداخت امانی آنلاین وابسته است، مسافر و راننده هیچ شناختی از هم ندارند و از این طریق می‌توانند به هم اعتماد کنند و مسیری را با هم طی کنند. به‌این صورت که هزینه‌ی کرایه‌ی صندلی یا خودرو تا اعلام رضایت صاحب خودرو و مسافر در حساب ثالث بلابلاکار می‌ماند.

AliBaba

سایت علی‌بابا (www.alibaba.com) در سال ۱۹۹۹ راه اندازی شد و حالا یک پلتفرم پیشرو برای عمده فروشی جهانی است. ما به میلیون‌ها خریدار و تامین کننده در سراسر جهان خدمت می‌کنیم. این سایت به عنوان بخشی از گروه بین‌المللی علی‌بابا، ماموریت خود را آسان کردن تجارت آنلاین در جای جای دنیا تعریف کرده‌اند. برای این کار ابزار‌های لازم را به تامین‌کنندگان و مخاطب‌شان ارائه کرده‌اند و بستر مناسب را برای این خرید و فروش آنلاین فراهم می‌کنند. پرداخت امانی آنلاین در این سایت یکی از مهم‌ترین بخش‎های فرایند پرداخت و وصول کالا است. در این سایت برای خریداران، پرداخت تنها پس از تایید دریافت رضایت‌بخش سفارش به تامین‌کننده آزاد می‌شود. برای تأمین‌کنندگان، سرویس پرداخت امن جزئیات پرداخت را برای هر تراکنش تأیید می‌کند و فقط باید پس از تأیید رسید پرداخت سفارش را ارسال کنند.

به طور خلاصه، سیستم پرداخت امن علی‌بابا به خریداران اجازه می‌دهد تا پرداخت ودیعه‌ای را انجام دهند، که تنها پس از تایید کالا توسط خریدار، برای تأمین‌کننده باز می‌شود.

Freelancer

فریلنسر با بیش از ۶۲ هزار کارفرما و فریلنسر در سراسر جهان از بیش از ۲۴۷ کشور، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آزادکاری و جمع‌سپاری در دنیا است. این سایت که دفتر مرکزی آن در استرالیا است و متخصصان را به کارفرمایان در حوزه‌هایی مانند توسعه نرم افزار، نوشتن، ورود داده‌ها و طراحی از طریق مهندسی، علوم، فروش و بازاریابی، حسابداری و خدمات حقوقی وصل می‌کند. سازوکار پرداخت امانی آنلاین در این سایت به‌این صورت کار می‌کند که دستمزد متخصص پیش از تحویل پروژه یا خدمت در حساب امانی سایت فریلنسر باقی می‌ماند تا کارفرما طبق توافق از پیش تعیین شده مابین خود و متخصص سرویس را بررسی کند. پس از آن هزینه بدون معطلی یا پیگیری متخصص برای وی واریز می‌شود.

در نهایت این سرویس یا فرایند در جلب اطمینان و تامین ضمانت پرداخت‌ها و وصول محصول و خدمت نقش مهمی دارد و می‌تواند برای بازارگاه‌های آنلاین که کاربران بدون شناخت از هم داد و ستد دارند مفید باشد.

در ایران نیز با رشد فروشگاه‌های آنلاین به سازوکار پرداخت امن نیاز بسیاری وجود دارد. درحال حاضر وندار (vandar.io) با ارائه‌ی میاندو: درگاه معاملات امن برای ضمانت خرید و فروش‌های آنلاین راه‌حلی اندیشیده است. بازارگاه٬‌های آنلاین می‌توانند با استفاده از آن به اطمینان و اعتماد کاربران خود بیفزایند. درگاه معاملات وندار به این صورت کار می‌کند که دو طرف معامله در یک بازارگاه شرایط و قوانین خود را برای نحوه‌ی دریافت محصول و واریز آن توافق می‌کنند و بهای خدمت یا کالا در حساب امانی میاندو به امانت می‌گذارد تا طبق توافق خریدار محصول را بررسی کند و در نهایت با تایید وی ارسال و واریز انجام شود. همچنین روندی که میاندو طی می‌کند بخش میانجی‌گری و داوری وندار را در صورت هرگونه مغایرت و اختلاف ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با برگزاری قرعه کشی جشنواره بزرگ بانک تجارت ویژه اصناف؛

۱۰ مشتری بانک تجارت مسافر جام جهانی شدند

ارسال نظر