بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
رئیس بانک مرکزی هند (RBI) گفت: ادامه روند تورم خرده فروشی بالای ۶ درصد در سال مالی آینده برای رشد اقتصادی هند، مضر خواهد بود.
کد خبر : ۲۶۴۱۹۳

هشدار رئیس کل بانک مرکزی هند به تورم بیش از ۶ درصدی

بورس نیوز: تورم خرده فروشی هند طی سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۳ با قیمت بالای انرژی و مواد غذایی، بالاتر از ۶ درصد بانک مرکزی باقی مانده است. بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده در ماه گذشته، تورم خرده فروشی از هفت درصد در آگوست به ۷.۴ درصد در سپتامبر افزایش یافته است.

شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند (RBI) گفت: ادامه روند تورم خرده فروشی بالای ۶ درصد در سال مالی آینده برای رشد اقتصادی هند، مضر خواهد بود. وی در سخنرانی اجلاس رهبری هندوستان تایمز ۲۰۲۲ در دهلی نو گفت که هند با چالش بزرگ تورم خرده فروشی مواجه است که بالاتر از محدوده ۲ تا ۶ درصد باقی مانده است. به گفته وی، تورم بالاتر از ۶ درصد در یک دوره متوسط ​​تا بلند مدت معکوس شده و در یک حلقه منفی عمل می‌کند.

وی توضیح داد: پس‌انداز‌ها و جو مالی آسیب خواهد دید و هند اعتماد سرمایه‌گذاران را از دست خواهد داد. از سوی دولت به کمیته سیاست پولی بانک مرکزی هند هم که توسط داس اداره می‌شود، دستور داده شده که تورم را در محدوده ۲ تا ۶ درصد نگه دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر