بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
صادرات ۱۶ میلیون تنی کالا از بنادر بوشهر
مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در ۷ ماه امسال بیش از ۱۶.۸ میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.
کد خبر : ۲۶۴۲۰۱

صادرات ۱۶ میلیون تنی کالا از بنادر بوشهر

بورس نیوز: علی سلیمانی، مدیرکل گمرک بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صادرات بوده که پارس جنوبی به عنوان مهمترین بخش برای صادرات کالا در این استان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: طی سال جاری میزان صادرات از گمرک منطقه ویژه انرژی پارس از نظر وزنی ۸۴ و از نظر ارزشی ۹۲ درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی صادرات میعانات گازی از استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰۲ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۵۳ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی همچنین از افزایش ۵۷ درصدی ارزش و ۱۴ درصدی وزن صادرات محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر طی ۷ ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: طی این مدت ۱۴.۷ میلیون تن به ارزش ۸.۲ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه صادرات کالای غیرنفتی از استان بوشهر افزایش یافته ادامه داد: در ۷ ماه امسال بیش از ۱۶.۸ میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر عمده کالا‌های صادراتی را محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، آبزیان و محصولات کشاورزی دانست و بیان کرد: بیشترین صادرات در حوزه محصولات پتروشیمی بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس:

پتروشیمی ایران قابل تحریم نیست

ارسال نظر