بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
در دولت سیزدهم رخ داد؛

صدور ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی

صدور ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۳۰ هزار مجوز برای مشاغل خانگی در دولت سیزدهم صادر شده است که بعضی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کردند.
کد خبر : ۲۶۴۲۰۳

صدور ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی

بورس نیوز: سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همه مسوولان باید دست به دست هم دهند مشکلات اشتغال را رفع و بخشی از مقررات را تسهیل و اجرا کنیم.

وی افزود: باید گره‌گشا باشیم و فرصت‌های شغلی را برای جوانان فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چرخه مدیریتی را توسعه دهیم، گفت: نباید با یکسری موارد هزینه‌های اشتغال را بالا ببریم.

مرتضوی ادامه داد: مشاغل خانگی سبب می‌شود با اشتغال ایجاد شده مردم در آرامش زندگی کنند؛ همچنین نظام استاد شاگردی و آموزش‌های رایگان تقویت می‌شود و از این طریق بخشی از هزینه‌های آموزش کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال آسان گفت: موضوع تخصصی صدور مجوز برای ایجاد اشتغال روان و ارزان است که ریشه آن در آموزه‌های دینی بوده و اکنون تبدیل به قوانین شده است.

مرتضوی افزود: تضمین و اجرای عدالت از وظایف حاکمیت است در قانون اساسی، حاکمیت موظف به ایجاد مرتضوی شغل برای آحاد جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قانون برای تسهیلگری است، بیان کرد: این امر در حالی است که قانون را برعکس تفسیر کرده و مانع ایجاد می‌شود. به جای اینکه مامور به وظیفه باشیم عامل موانع شده‌ایم.

وی تاکید کرد: باید موانع را برداریم و در این زمینه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر مانع زدایی از اشتغال کردند.

مرتضوی با اشاره به اینکه امروز آموزش‌ها آسان شده است، گفت: امروز جوانان خلاق با آموزش نظری و عملی بهترین کسب و کار را داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما باید بستر خیرین ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته یکی از عمده‌ترین تولیدات قالی بافی بوده است، امروز چه نیازی به سخت‌گیری در صدور مجوز است؟ ضمن اینکه این شغل، بستر را صادرات فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تسهیلات برای اشتغال خانگی اختصاص یافته است بیان کرد: ۱۳۰ هزار مجوز برای مشاغل خانگی در دولت سیزدهم صادر شده است که بعضی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال رهبری نام سال را «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» انتخاب کردند؛ چراکه سرعت انتقال علم از سرعت نور بیشتر شده است باید از این بستر‌ها استفاده کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر