بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
طلا با کاهش اندک به ۱۷۷۰ دلار رسید
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۴۲۴۸

طلا با کاهش اندک به ۱۷۷۰ دلار رسید

بورس نیوز: در شرایطی که نشانه‌های ضدونقیض از سوی مقامات فدرال‌رزرو آمریکا در مورد روند افزایش نرخ بهره همچنان ارزش دلار را پایین نگه‌داشته، قیمت طلا نزدیک به اوج سه‌ماهه خود باقی‌مانده است. از طرف دیگر افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان فلزات صنعتی و احتمال کاهش تقاضا، قیمت مس را پایین آورده‌است.

برخی مقامات بانک مرکزی آمریکا در این هفته اعلام کردند این بانک روند افزایش نرخ بهره خود را در ماه‌های آینده آرام‌تر خواهد کرد، اما این فرایند متوقف نخواهد شد، چون مهار تورم بالا نیازمند سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری است.

کاهش میزان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا می‌تواند در کوتاه‌مدت به نفع طلا و سایر فلزات گرانبها باشد. اما افزایش یکنواخت نرخ بهره تقاضا برای طلا را در بلندمدت پایین آورده و به ضرر آن خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید.
بازار‌ها پیش‌بینی می‌کنند به احتمال ۸۰ درصد نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه دسامبر ۵۰ واحد افزایش پیدا می‌کند، اما این رقم هم نرخ بهره در آمریکا را به بالاترین رقم از بحران مالی ۲۰۰۸ می‌رساند.

افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی به‌شدت بر بازار فلزات تاثیر گذاشته‌است، چون هزینه نگهداری فلزات گرانبها را افزایش داده و تقاضا برای آن‌ها را پایین می‌آورد.

در بین فلزات صنعتی، ضعف دلار حمایت چندانی از قیمت مس نکرده‌است. قیمت مس حدود ۳ درصد در روز دوشنبه کاهش یافت و امروز ۰.۳ درصد پایین‌تر معامله می‌شود.

قیمت نقره امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۱۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۸ درصد کاهش ۱۰۱۹ دلار و ۶۱ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر