بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری واگذار شد.
کد خبر : ۲۶۴۲۶۷

تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری

بورس نیوز: آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری امروز برگزار شد.

 احمد وحیدی، وزیر کشور، تولید را قلب تپنده اقتصاد کشور و پژوهش و تحقیق را زنجیره تولید دانست و گفت: تولید نه تنها آثار اقتصادی بلکه آثار اجتماعی هم پیدا می‌کند.

وحیدی با بیان اینکه تولید، اقتصاد و اجتماع در هم پیوند می‌خورد، گفت: بک محصول گاهی یک برند ملی و افتخار آن کشور می‌شود و حیات جامعه وابسته به تولید است و این در ایران پهناور معنای چندبرابر به خود می‌گیرد و ضریب فزاینده‌ای در تولید و پیوند آن با اقتصاد، اجتماع و سیاست کشور وجود دارد، چون موجب سربلندی و افتخار کشور می‌شود و در کنار آن ارزش‌های بسیاری خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر هر چه محصول بیشتر مورد احتیاج و اعتنا باشد ارزش آن به تبع آن بالاتر می‌رود و حضور امروز یعنی یک ایرانی قادر است اتوبوس‌های خوب با ۷۵درصدی تولید داخل بسازد که امیدواریم گیربکس آن هم داخلی شود تا محصولی ۱۰۰ درصد داخلی داشته باشیم.

وحیدی ادامه داد: این تولید شعف ملت و نشان دهنده قدرت، تولید، و طراحی استاندارد سازی است.

وحیدی با اشاره به وجود شرکت‌های مختلف تولیدی در کشور گفت: این تولیدات را قبلا در ایران نداشتیم و این‌ها محصول انقلاب و تلاش‌های مستمر در حوزه علم و فناوری است؛ که البته نقش کارگر ماهر را نیز نباید دست کم بگیریم که گاهی جای طراح عمل و یک محصول پیچیده تولید می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه در حال ورود به صحنه جدیدی از انقلاب صنعتی در دنیا هستیم، ادامه داد: نباید لز آن غافل بود و همه این کارگران برای اعتلا و استقلال کشور کار می‌کنند.

وحیدی با ابراز خوشحالی بابت بستن قرارداد با شرکت‌های داخلی گفت: خوشحالم که همه قراردادهایمان را با شرکت‌های داخلی بستیم و این موجب خوشحالی است که شرکت‌های ما توان و قدرت تولید دارند.

وزیر کشور درباره شرکت ایران خودرو دیزل بیان کرد: ایران خودرو دیزل نقش مهمی باید در صنعت کشور ایفا کند که گام‌های مهمی دارند برمی دارند و امبدوارم هر روز خبری خوش از این مجموعه به گوش برسد که این ظرفیت و توانمندی در این شرکت تولیدی وجود دارد و تا کنون نیز به تعهداتش عمل کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر