بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
در آستانه مجمع عمومی سالیانه سیمان سپاهان مطرح شد؛

سیمان سپاهان، رکورددار تولید در صنعت سیمان کشور

سیمان سپاهان، رکورددار تولید در صنعت سیمان کشور
مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در تاریخ ۲۸ آبان ماه عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بی‌نظیر خواند و از رشد ۴۰ درصدی سود این شرکت در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین خبر داد.
کد خبر : ۲۶۴۲۹۲

بورس نیوز:

عباسعلی معینیان به بورس نیوز گفت: شرکت سیمان سپاهان با ۳ خط تولید افزایش راندمان تولید از ۲,۶ میلیون تن به ۲,۷ میلیون تن و با رسیدن به حدنصاب ۲,۷ میلیون تن کلینکر، رکورددار ۱۵ سال گذشته تولید در بین شرکت‌های سیمانی کشور در سال مالی اخیر بوده است. همچنین برنامه‌ریزی برای توسعه و افزایش ظرفیت تولید در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 وی چالش‌های پیش روی شرکت و صنعت سیمان را موضوع جریان پایدار و تداوم جریان انرژی و قطعی گاز و برق صنایع دانست و افزود: تمهیداتی اندیشیده شده تا با برنامه‌ریزی دقیق و ذخیره استراتژیک سوخت و کلینکر بتوانیم از توقف تولید و عرضه سیمان جلوگیری کنیم. سیمان سپاهان با دارا بودن موجودی مناسب کلینکر، خود را برای مواجهه با این چالش‌ها آماده کرده است.

مدیرعامل سیمان سپاهان افزود: سیمان سپاهان با تمرکز بر حوزه صادرات و علی‌رغم مشکلات در بازار‌های صادراتی، توانسته میزان ۳۷ درصد از کل محصول تولیدی را در مقاصد صادراتی خود به فروش برساند علیرغم فاصله بسیار زیاد بنادر صادراتی کشور، این شرکت با رشد ۱۲ درصدی میزان صادرات و رسیدن به میزان یک‌میلیون تن صادرات موفق شد رکورد پیشین خود در زمینه صادرات را نیز ارتقا دهد و ارزآوری بیش از ۲۵ میلیون دلاری برای صنعت سیمان کشور به همراه داشته باشد.

معینیان ادامه داد: در حالی مقاصد صادراتی سیمان سپاهان به ۱۱ کشور افزایش‌یافته است که تا پیش از سال ۹۷، کشور عراق تنها  مقصد صادراتی سیمان سپاهان بوده است. به‌این‌ترتیب و با توجه به این عملکرد، شرکت سیمان سپاهان به‌عنوان دومین شرکت برتر صادراتی در سطح کشور و برترین شرکت صادرکننده در منطقه مرکزی ایران شناخته شد.

معینیان افزود: سیمان سپاهان با برنامه‌ریزی در زمینه صادرات و نیز عرضه محصولات در بورس کالا توانسته افزایش ۵۰ درصدی درآمد‌های شرکت را رقم بزند که نشان از عملکرد بی‌نظیر سیمان سپاهان با وجود همه چالش‌ها و مشکلات است که ثمره زحمات و تلاش‌های صادقانه کارکنان، مدیران و هیئت‌مدیره شرکت بوده است.

وی افزود: با توجه به کیفیت بالای محصول تولیدی سیمان سپاهان، از ابتدای عرضه در بورس کالا، محصولات این شرکت همواره با اقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شده است.

مدیرعامل سیمان سپاهان نقطه اوج عملکرد سیمان سپاهان را کسب بیش از ۱۵,۰۰۰ میلیارد ریال درآمد عملیاتی حاصل از فروش محصولات در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ دانست و افزود: رشد ۴۰ درصدی سود خالص شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ نسبت به سال مالی قبل و ارتقای حاشیه سود خالص از ۸ درصد در سال ۱۳۹۸ به ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۱ گوشه‌ای دیگر از دستاورد‌های بزرگ این شرکت است که حاصل عزم و اراده پولادین تلاشگران شرکت بزرگ سیمان سپاهان است.

گفتنی است شرکت سیمان سپاهان، یکی از شرکت‌های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است. هلدینگ سیمان غدیر با دارا بودن ۶ شرکت سیمانی و شرکت‌های برتری در صنعت سیمان نظیر سیمان شرق، کردستان و دشتستان در نواحی مختلف کشور و دسترسی به مبادی صادراتی، ۱۱ درصد تولید و ۱۹ درصد صادرات سیمان کشور را در اختیار دارد که به لحاظ تولید عملیاتی، دومین هلدینگ در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر