بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کاهش درآمد املاح معدنی ایران به سومین ماه رسید؛

ریزش ۱۱ درصد فروش ماهانه "شاملا"

ریزش ۱۱ درصد فروش ماهانه
"شاملا" در مهرماه ریز ۱۱ درصدی مقدار فروش ماهانه مشاهده کرد و همچنین در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز درصد کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۲۶۴۳۳۹

ریزش ۱۱ درصد فروش ماهانه شاملا+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت معدنی املاح ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری میزان درآمد عملیاتی که در این دوره از فروش محصولات خود بر جای گذاشت برابر با مبلغ ۵۳ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان بود، شاملا از ابتدای سال مالی تا پایان هفتمین ماه از سال جاری نیز به درآمد تجمیعی ۴۱۷ میلیارد تومان دست پیدا کرد.

ریزش ۱۱ درصد فروش ماهانه شاملا+بورس نیوز

درآمد ماهانه‌ای که شرکت معدنی املاح ایران در مهرماه از خود بر جای گذاشت مربوط به حضور آن در بازار‌های داخل و خارج از کشور بود، بیشترین درآمدزایی شاملا از فعالیت و فروش محصولات در بازار داخلی بود که ۸۸ درصد از درآمدزایی ماهانه را از این بخش به دست آورد.

میزان درآمدی که شاملا از فروش در بازار صادراتی شناسایی کرد برابر با ۶ میلیارد تومان بود که مابقی درآمد ماهانه را از آن خود کرد و برای دومین ماه متوالی روند نزولی را از خود بر جای گذاشت.

ریزش ۱۱ درصد فروش ماهانه شاملا+بورس نیوز

شرکت معدنی املاح معدنی ایران میزان سرمایه خود را از ابتدای سال مالی تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان به ثبت رساند، همچنین گفتنی است که میزان درآمدی که این شرکت در مهرماه به دست آورد نسبت به میانگین درآمدی در ۶ ماه گذشته ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

ریزش درآمد "شاملا" به سومین ماه رسید

میزان درآمد شناسایی‌شده املاح معدنی ایران در شهریورماه بالغ‌بر ۶۲ میلیارد تومان بود، این میزان درآمدزایی در مهرماه با کاهش ۱۴ درصدی (معادل ۸ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان) همراه بود تا به درآمد ۵۳ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان در این دوره برسد، شاملا میزان درآمدی که در مهرماه سال جاری از خود بر جای گذاشت نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی روبه‌رو بود.

ریزش ۱۱ درصد فروش ماهانه شاملا+بورس نیوز

بیشترین درآمدزایی که شاملا در مهرماه از فروش محصولات خود به ثبت رساند متعلق به پودر سولفات سدیم در بازار داخل کشور بود که ۳۸ میلیارد تومان کسب درآمد کرد، نرخ فروش این محصول در مهرماه ۳ میلیون و ۵۰۹ هزارتومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت. این شرکت در مهرماه با تغییر نرخ عمده‌ای همراه نبود و تنها محصوب پودر سولفات سدیم در بازار صادراتی با ۱۳ درصد رشد مواجه بود.

دیگر محصولات که "شاملا" از فروش آن‌ها در مهرماه درآمدزایی به عمل آورد شامل نمک تصفیه‌شده در بازار داخلی با ۹ میلیارد تومان، پودر سولفات سدیم (صادراتی) با مبلغ ۳ میلیارد تومان و همچنین نمک تصفیه‌شده در بازار خارج از کشور با مبلغی نزدیک به ۵ میلیارد تومان بود.

روند نزولی فروش ماهانه املاح معدنی ایران

املاح معدنی ایران در مهرماه مقدار فروش محصولات تولیدی خود را در این دوره ۲۱ هزار تن اعلام کرد، این مقدار فروش همان‌طور که گفته شد از فروش در ۲ بازار داخل و خارج از کشور بود و همچنین این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون نیز به مقدار فروش ۱۷۴ هزارتن در ۷ ماه گذشته رسیده است.

ریزش ۱۱ درصد فروش ماهانه شاملا+بورس نیوز

"شاملا" در مهرماه ریز ۱۱ درصدی مقدار فروش ماهانه مشاهده کرد و همچنین در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز درصد کاهش پیدا کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر