بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
اجرای نخستین گام پاسخ به قطعنامه در نطنز و فردو
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آن با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی شهید احمدی روشن در نطنز و مجتمع شهید علیمحمدی در فردو انجام شد.
کد خبر : ۲۶۴۴۲۴

اجرای نخستین گام پاسخ به قطعنامه در نطنز و فردو

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و امریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس؛ در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آن با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی شهید احمدی روشن در نطنز و مجمتمع شهید علیمحمدی در فردو انجام شد.

کنعانی درباره اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس، اقدامی با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران بود که در دستور کار امریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این قطعنامه در حالی صادر شد که ایران شفاف‌ترین برنامه صلح آمیز هسته‌ای در مقایسه با میزان تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی‌ها و راستی آزمایی را داشته است.

کنعانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران پیش تر درباره پیامد‌های این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف‌های غربی هشدار داده بود تصریح کرد: متأسفانه استفاده ابزاری از سازمان‌های بین المللی علیه ملت‌های مستقل به هنجار سیاست خارجی غربی‌ها تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تسلیم فشار نمی‌شود افزود: ایران برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود را متناسب با نیاز‌های کشور و در انطباق با حقوق و تعهداتش ذیل معاهدات بین المللی که طرف آن هاست، ادامه خواهد داد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است در چارچوب حقوق مسلّم خود هر زمان که طرف‌های غربی به تعهدات شان برگردند؛ به آن پایبند بمانند و دست از اقدامات سیاسی بردارند به اقدامات آنان واکنش مناسب نشان دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر