بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان در بخش انرژی پرداخت می شود
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: گزارشی که هم اکنون درباره میزان یارانه پنهان منتشر شده، نشان می‌دهد بالای ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان در حوزه انرژی به مردم پرداخت می‌کنیم.
کد خبر : ۲۶۴۴۲۹

۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان در بخش انرژی پرداخت می شود

بورس نیوز: مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره مزیت اجرای طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی در راستای جلوگیری از هدر رفت انرژی در کشور اظهارکرد: یارانه پنهانی که در حوزه انرژی به مردم پرداخت می‌شود رقم خیلی بالایی است. دو سال پیش عدد ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار رقم یارانه پنهان اعطایی به مردم بوده که عدد خیلی بزرگ و قابل توجه بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: اما گزارشی که هم اکنون درباره میزان یارانه پنهان منتشر شده، نشان می‌دهد بالای ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان در حوزه انرژی به مردم پرداخت می‌کنیم.

نخعی در ادامه با بیان اینکه پرداخت این میزان یارانه پنهان انرژی عدد وحشتناکی است افزود: باید برای این عدد فاجعه بار یارانه پنهان انرژی فکری اساسی کرد. در حال حاضر شرایط اقتصادی مردم به نحوی نیست که بتوان با سیاست‌های قیمتی خیلی شدت انرژی را پایین آورد این یک واقعیت است و همه آن را پذیرفته اند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تنها کاری که در حوزه مدیریت مصرف توسط دستگاه‌های متولی باید انجام شود تولید بخاری‌های با راندمان پایین است افزود: این دستگاه‌ها باید بخاری‌های با راندمان بالا تولید کنند و سپس با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داده شود تا سوبسید در اینجا به مردم پرداخت شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر