بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
ساندی تایمز گزارش داده که چندین محموله نفت روسیه با مبدأ اعلامی آلمان، هلند، لهستان، فرانسه و دیگر کشور‌ها از ماه مارس تاکنون وارد انگلیس شده است.
کد خبر : ۲۶۴۴۷۷

ورود محموله های نفت روسیه به انگلیس با وجود تحریم

بورس نیوز: گزارش ها حاکی از آن است که شرکت‌های انگلیسی در حال استفاده از خلاء‌های موجود در تحریم‌ها علیه روسیه برای واردات سوخت از این کشور هستند.

از ماه فوریه تاکنون و علی‌رغم تحریم انگلیس علیه روسیه ۳۹ محموله نفتی روس وارد انگلیس شده است. شرکت‌ها مبدأ این محموله‌ها را یک کشور ثالث عنوان کرده‌اند. نکته اینجاست که نفتکش‌های حامل نفت روسیه در میانه راه محموله خود را به نفتکش‌های کوچک‌تر انتقال داده و سپس این نفت با مبدأ یک کشور دیگر وارد انگلیس می‌شود. ارزش نفت وارداتی از روسیه توسط شرکت‌های انگلیسی ۲۳۶ میلیون دلار برآورد شده است.

بر اساس یافته‌های ساندی تایمز، برای شرکت‌های نفتی این امکان وجود دارد که مبدأ محموله‌های خود را تغییر داده و نام یک کشور ثالث را به جای مبدأ اصلی در بارنامه خود اعلام کنند. به این شکل محموله‌های وارداتی از روسیه در صورتی که توسط یک شرکت آلمانی به بنادر انگلیس برسند، با مبدأ آلمان ثبت می‌شوند.

ساندی تایمز گزارش داده که چندین محموله نفت روسیه با مبدأ اعلامی آلمان، هلند، لهستان، فرانسه و دیگر کشور‌ها از ماه مارس تاکنون وارد انگلیس شده است. فقط از ماه‌های ژوئن تا جولای ۱۳ محموله نفتی روسیه وارد انگلیس شده است.

در حالی صحبت از ورود ۳۹ محموله نفتی روسی به انگلیس می‌شود که اداره ملی آمار این کشور اعلام کرده ماه‌هاست هیچ محموله‌ای از روسیه وارد انگلیس نشده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش نرخ رسمی ۱۵ ارز
بانک مرکزی اعلام کرد؛

کاهش نرخ رسمی ۱۵ ارز

ارسال نظر