بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
مظنه بازارگردانی صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان تا پایان سال جاری (از تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ تا ۱۴۰۱/۱۲/۲۹) اعلام شد.
کد خبر : ۲۶۴۴۷۹

تا ۲۵ درصد بازدهی مؤثر در نماد

بورس نیوز: تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مدیر و بازارگردان صندوق قابل معامله اعتمادآفرین پارسیان، مظنه خرید بازارگردان تا پایان سال جاری را با نرخ مؤثر ۲۴/۳۶ درصد مؤثر سالانه (معادل نرخ اسمی ۲۲ درصد سالانه) اعلام کرد.

همچنین در صورت خرید واحد‌های سرمایه‌گذاری از تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ و نگهداشت سرمایه تا پایان سال، نرخ مؤثر ۲۵ درصدی (معادل ۲۲.۵ درصد اسمی سالانه) نصیب سرمایه‌گذار خواهد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان که با نماد «اعتماد» در فرابورس ایران معامله می‌شود، اولین صندوق قابل معامله (ETF) با درآمد ثابت در بازار سرمایه کشور است. این صندوق در سال ۱۳۹۳ به ابتکار تامین سرمایه لوتوس پارسیان طراحی و تاسیس شد و از اردیبهشت ۱۳۹۴ در بازار فعالیت دارد.

عملکرد مطلوبِ صندوق اعتماد از زمان تاسیس منجر به استقبال چشمگیر فعالان بازار از این نماد شد و این صندوق را در گروه پرمعامله‌ترین نماد‌های فرابورس ایران در گزارش‌های روزانه این بازار قرار داد.

توان بازخرید روزانه بازارگردان در صندوق اعتماد تحت هر شرایطی و حتی در مبالغ بالا از جمله نکات حایز اهمیت در عملکرد این صندوق است که نقدشوندگی بالایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است و در کنار بازدهی مطلوب و بدون ریسک، باعث افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری شده است. از این‌رو حتی سرمایه‌گذاران حقوقی می‌توانند با آسودگی خاطر از نقدشوندگی سریع، مبالغ بالا در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده و دارایی خود را از این طریق بدون ریسک مدیریت کنند.

صندوق اعتمادآفرین پارسیان تقسیم سود دوره‌ای ندارد و سود سرمایه‌گذار از رشد قیمت هر واحد به دست می‌آید. این صندوق علاوه بر آنکه می‌تواند برای عموم سرمایه‌گذاران به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری امن و جذاب مطرح باشد، فرصت بسیار خوبی است برای سرمایه‌گذارانی که در بازار سهام فعالیت دارند و از طریق شبکه کارگزاری‌ها اقدام به خرید و فروش سهام به صورت مستقیم می‌کنند چرا که در دوره‌های نزولی بازار به سادگی می‌توانند سرمایه خود را از سهام پر ریسک خارج کرده و در نماد «اعتماد» سرمایه‌گذاری کنند و علاوه بر جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه خود، با رشد ارزش واحد‌های سرمایه‌گذاری این صندوق درآمد ثابت شناسایی کنند.

برای سرمایه‌گذاری در این صندوق لازم است کد بورسی داشته و از طریق سیستم معاملات کارگزاری‌ها اقدام به معامله واحد‌های صندوق در نماد "اعتماد" کنید. چنانچه سرمایه‌گذار کد بورسی نداشته باشد، لازم است ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شود و سپس با ثبت نام در یکی از کارگزاری‌های عضو شبکه فرابورس و احراز هویت در آن، کد آنلاین دریافت کند و از طریق سیستم آنلاین کارگزاری مستقیم خرید و فروش خود را انجام دهد.

حداقل واحد قابل خریداری برای ورود به این صندوق ۱۰ واحد است، اما با توجه به الزامات سازمان بورس، در حال حاضر حداقل معامله در سیستم معاملات آنلاین کارگزاری‌ها مبلغ ۵ میلیون ریال معادل ۵۰۰ هزار تومان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر