بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
درآمد ۹۲ میلیارد تومانی پردیس از سود سهام محقق شده؛

پایانی بر روند کاهش ارزش بازار "پردیس"

پایانی بر روند کاهش ارزش بازار
"پردیس" در آبان ماه ۱۴۰۱ میزان درآمدی که از ابتدای سال مالی از این بخش بالغ‌بر ۹۲ میلیارد تومان بود.
کد خبر : ۲۶۴۴۹۵

پایانی بر روند کاهش ارزش بازار پردیس+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار سرمایه و شرکت‌هایی که در خارج از بورس حضور دارند را برابر با ۶۱۴ میلیارد تومان به سهامداران اطلاع‌رسانی کرد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های "پردیس" در شرکت‌های بورسی با ۵۰۸ میلیارد تومان بود و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیر بورسی با ۱۰۵ میلیارد تومان بود.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در آبان ماه ۴ میلیارد و ۴۹۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و به مبلغ کنونی رسید، همچنین این شرکت سرمایه‌گذاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت، ارزش بازار پرتفوی بورسی "پردیس" در این دوره با ۸ درصدی رشد روبه‌رو بود.

پایانی بر روند کاهش ارزش بازار پردیس+بورس نیوز

بخش محصولات شیمیایی "پردیس" در آبان ماه عنوان عمده‌ترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته را به خود اختصاص داد، ارزش بازار این سرمایه‌گذاری برابر با ۱۸۷ میلیارد تومان بود و همچنین گفتنی است که "پردیس" در بخش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده را در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به همراه داشت.

"پردیس" در آبان ماه بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی را از بخش «فلزات اساسی» با ۱۹۴ میلیارد تومان شناسایی کرد و پس‌ازآن نیز بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۸۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در اختیار داشت، بیشترین تغییرات صورت گرفته "پردیس" در آبان ماه مربوط به افزایش ۱۶ میلیارد تومان ارزش بازار «فلزات اساسی» نسبت به ماه گذشته بود.

بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی "پردیس" نیز در اختیار «فولاد مبارکه اصفهان» با مبلغی بالغ‌بر ۶۶ میلیارد تومان بود که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در این شرکت ۴۹ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است. عمده‌ترین ارزش بازار را پس از فولاد مبارکه اصفهان، شرکت «پتروشیمی پردیس» به خود اختصاص داد که ارزش بازار آن ۴۸ میلیارد تومان بود.

"پردیس" با سرمایه ثبت‌شده ۲۳۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۹۲ میلیارد تومان درآمد داشت، شرکت در انتهای آبان ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۵۰۸ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۷۳ درصدی به مبلغ ۸۸۰ میلیارد تومان رسید.

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در آبان ماه سال ۷۳ میلیارد تومان از سهام خود را واگذار کرد و از این محل یک میلیارد و ۶۴ میلیون تومان سود کسب کرد، این سهام واگذارشده مربوط به پلی‌پروپیلن جم، با درآمد ثابت نگین سامان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با درآمد ثابت کمند، سرمایه‌گذاری پویا (حق تقدم)، بیمه پارسیان (حق تقدم)، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (حق تقدم) و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سپهر تدبیرگران است.

"پردیس" در آبان ماه ۱۴۰۱ میزان درآمدی که از سود سهام محقق‌شده مجامع به دست آورد برابر با یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان بود و از ابتدای سال مالی نیز مجموع درآمد شناسایی‌شده از این بخش بالغ‌بر ۹۲ میلیارد تومان بود.

پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس؛

۸ نماد معاملاتی آماده انجام معامله شدند

در پیش بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

پیشی گرفتن بورس از بازار‌های موازی

ارسال نظر