بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: تا تابستان آینده ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی افزوده شود و مشکلی در روز‌های اوج مصرف وجود نداشته باشد.
کد خبر : ۲۶۴۵۰۰

افزایش ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی

بورس نیوز: عبدالرسول پیشاهنگ، مدیر عامل شرکت برق حرارتی اظهار کرد: طراحی نیروگاه‌ها بر مبنای گاز است و به دلیل بالا رفتن مصرف در زمستان، گاز نیروگاه‌ها محدود می‌شود و از سوخت مایع در زمستان استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی افزود: هماهنگی خوبی بین وزارت نیرو و نفت وجود دارد و مجموعه پخش و پالایش کشور تا امروز نیاز پالایشگاه‌ها را تامین کردند و در حال حاضر، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر ذخیره در مخازن نیروگاهی وجود دارد سوخت مایع اولویت دوم نیروگاه‌های کشور برای تامین برق است، اما وضعیت تحویلی سوخت به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند.

پیشاهنگ همچنین در مورد نمایشگاه بین المللی صنعت برق امسال گفت: یک حرکت جمعی برای ساخت داخل اتفاق افتاده است. نیاز‌های فناورانه جدید را شرکت‌های دانش بنیان می‌سازند و بیش از ۹۵ درصد از نیاز‌های نیروگاهی کشور در داخل ساخته می‌شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود تا تابستان آینده ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی افزوده شود و مشکلی در روز‌های اوج مصرف وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر