بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
حسنعلی بشارت احسانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

تداوم روند صعودی درگیر ابهامات است

تداوم روند صعودی درگیر ابهامات است
در ۲ روز ابتدای هفته جاری شاهد نقشه‌ای سبزرنگ در بازار سهام بودیم، که این امر موجب گمانه‌زنی درباره شروع روند صعودی در آن شده است. سوال ایجاست که روند دو روز ابتدایی هفته ادامه پیدا می‌کند، برخی معتقدند که بازار برای صعودی شدن درگیر ابهامات است.
کد خبر : ۲۶۴۵۰۱

تداوم روند صعودی درگیر ابهامات است

بورس نیوز: 

حسنعلی بشارت احسانی، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان کرد: بازار در این روز‌ها ثباتی را تجربه کرده و مقداری مثبت شده است، ولی تداوم آن در شرایط فعلی اقتصاد کشور، مقداری با ابهام مواجه خواهد بود. بازار سهام با ریسک‌هایی همچون مشکلات اقتصادی و اجتماعی رو به رو است. از طرفی دیگر تحریم‌ها صادرات را با مشکل مواجه می‌کند، حتی اگر افزایش نرخ دلار منجر به سودآوری شرکت‌ها شود، هزینه‌های تحمیلی تحریم بسیار زیاد است. با این حال کلیت بازار سهام مثبت به نظر نمی‌رسد و عامل اصلی صعود این روز‌ها حمایت دستگاه‌های دولتی و صندوق توسعه بوده است.


چشم‌انداز مثبتی در بازار دیده نمی‌شود


این فعال بازار سرمایه تشریح کرد: به نظر می‌رسد بازار سهام تا انتهای سال در همین محدوده نوسان داشته باشد، ولی افت شدیدی را برای آن متصور نیستم، چراکه قیمت سهام ریزش زیادی را به خود دیده است. سهام بسیار ارزان است، اما از منظر ریسک‌‎ها در بازار چشم‌انداز مثبتی دیده نمی‌شود. اگر این ریسک‌ها مرتفع شود سرمایه‌گذاران خرد و کلان وارد بازار سرمایه خواهند شد. باید گفت آینده بورس با ابهام مواجه است، همچنین تحریم‌ها مشکلات زیادی را برای شرکت‌های فعال در این حوزه ایجاد کرده است تا جایی که چشم‌انداز مثبتی هم برای مرتفع شدن آن وجود ندارد.


وصول مطالبات از عمده مشکلات صنایع


احسانی در پایان به بورس نیوز گفت: صنعت خودروسازی در کشور محدود است و در صورتی که گشایشی در برجام و یا واردات خودرو انجام شود، خودروسازان توان رقابت با برند‌های خارجی را ندارند. خودروسازان همچنین درگیر وصول مطالبات خارجی هستند و در بخش صادرات هم چندان موفق نیستند. موضوع وصول مطالبات حتی در صنعت دارو هم مشکل ساز بوده، چراکه نوسان در نرخ دلار، تاخیر در وصول مطالبات و واسطه‌گری در این موضوع مطرح است. با این شرایط نمی‌توان چندان به آینده این ۲ صنعت در بلند مدت امید داشت.

حسین حریریان 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معرفی گروه های مستعد رشد تا پایان سال
محمدرضا طریقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

معرفی گروه های مستعد رشد تا پایان سال

حمایت کنید تا نقدینگی در بازار جریان بگیرد
ابوالفضل شهرآبادی، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

حمایت کنید تا نقدینگی در بازار جریان بگیرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه فقط مزخرف برای رشد نکردن بورس گزارش می دن یکبار اصلاح یکبار فیمت خوراک یکبار تحریم یکبار بازار خسته اس یکبار ابهام در بورس ووووو اخرش یه عده مشغول نوسانگیری با معاملات الگوریتمی و رباط و سود های هنگفت هستن خسته نکنم ابهام بورس شما هستین که مشغول نوسانگیری با رباط هستین و صفهای فیک اصل ابهام به خودشما برمی گردد که دیگران خر فرض کردین و هر بار یه داستان برای دزدهاتون تحویل بیسواداش می دین این حرفها رو برای احمق ها و بیسوادش بزن نه اهل فن بورس ما به هیچ چیزی مربوط نمیشه جز داستانهای داخلیه خود بورس که توسط عده ایی مشغول خوردن هستن وگر نه اگر بورس حتی اگر یک روز برای شما سود هنگفت نداشته باشد چنان بازی و قوانین را عوض می کنید که هر طوری شده به سود های های هنگفت برسید اگر همه ضرر می کنن شما داخل بورس چکار می کنید ؟ اخ انقدر فدا کاری برای بورس کشور نکید و شرمنده اضافه کاری هاتون میشن ملت و سهام دارن جمع کنید خود تونید