بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
براساس گزارش بانک مرکزی؛

بدهی خارجی ایران ۳۰ درصد کاهش یافت

بدهی خارجی ایران ۳۰ درصد کاهش یافت
گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمار‌های اقتصادی نشان می‌دهد میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز چهار میلیارد و ۹۹۵ میلیون دلار است.
کد خبر : ۲۶۴۶۷۰

بدهی خارجی ایران ۳۰ درصد کاهش یافت

بورس نیوز: گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمار‌های اقتصادی نشان می‌دهد میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز چهار میلیارد و ۹۹۵ میلیون دلار است.

از سوی دیگر، معادل یورویی بدهی خارجی ایران، ۶میلیارد و ۹۸۹ میلیون یورو است که پنج میلیارد و ۵۷ میلیون یورو از این میزان، حجم بدهی‌های میان مدت و بلندمدت بوده و یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه مدت است.

این در حالی است که میزان بدهی خارجی کشور در پایان شهریور ماه سال قبل معادل ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار بوده و میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور دو میلیارد و ۴۵۷ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز ۶میلیارد و ۵۷۴ میلیون دلار اعلام شده است.

همچنین، رقم بدهی‌های خارجی ایران در پایان سال گذشته، معادل هشت میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است.

بنابراین، میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان شهریور ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و پایان سال گذشته به‌ترتیب ۳۰.۸ و ۲۵.۶ درصد با کاهش مواجه شده است.

 گفتنی است؛ بدهی خارجی مجموعه تعهدات ایجاد شده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی همچنین تامین مالی پروژه‌های از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در بر می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر