بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
برای پیش‌بینی این هفته، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی این هفته جویا شویم .
کد خبر : ۲۶۴۸۱۸

بورس‌نیوز:

 

سرمایه گذاری در صنعت پالایش همچنان می‌تواند با کمترین ریسک انجام شود

واجد رضایی کارشناس بازار سرمایه درباره گروه‌های پیشتاز و پیش بینی خود از بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد:

شاخص کل به لحاظ وضعیت تکنیکال، در طی دو هفته اخیر به سطح ۱۴۰۰ رسید و دوباره برگشت. بعد از جهش‌هایی که در چند ماه اخیر شاهد بودیم، در حال حاضر یک روند اصلاحی در حال شکل گیری است، که بعد از اینکه از این الگو خارج بشود، که بعید میدانم در طی هفته آینده خارج شود، احتمالا بازار در همین مقدار باقی بماند. در صنعت خودرو با توجه به این عرضه‌هایی که در حال رخ دادن در بورس کالا است، میتوان به آینده این صنعت خوشبین بود. p/e شرکت‌های پالایشی ما خیلی پایین است و سرمایه گذاری در صنعت پالایش همچنان می‌تواند با کمترین ریسک انجام شود.

 

بازار آماده تحرکات خیلی خوبی است

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه نیز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، خاطرنشان کرد:

شرایط بازار خیلی خوب است، یعنی واقعیت این است که بازار آماده تحرکات خیلی خوبی است. اما درباره بحث ارزش معاملات، مقدار ارزش معاملات خوب نیست. شایعات رفت و آمد رئیس سازمان بورس ، برای بازار خبر‌های خوبی نیست. متاسفانه نرخ بهره بین بانکی، و انتشار اوراق گام  و مقدار آن عدد بالایی است. و از طرفی صندوق‌های توسعه و تثبیت که در هفته‌های قبل حمایت‌هایی داشتند، این هفته حمایتی نکردند. اگر، در هفته آینده یک حمایت حقوقی یا صندوق تثبیت صورت گیرد، با توجه به این موضوع که بازار هم امادگی دارد، به احتمال زیاد صعود خیلی خوبی را میتوانیم در دوهفته اینده داشته باشیم. اگر هم این اتفاق رخ ندهد، یعنی ما خروج پول حقیقی را داشته باشیم، احتمالا هفته آینده هم مثل همین هفته خواهد بود، و اتفاق جدیدی برای بازار رخ ندهد. در مورد صنایع پیشتاز، در شرایط فعلی صنایع شاخص ساز مثل خودرو ، پالایشی، بانکی‌ها، پتروشیمی‌ها ۔۔ می‌توانند شرایط خوبی داشته باشند.

 

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

 

وقتی گروه خودرو خوب بود، بقیه گروه‌ها هم مثبت عمل میکردند


عماد کاظم‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، مطرح کرد:

در هفته آینده گروه خودرو میتواند گروه مهمی باشد، چون طی هفته‌های گذشته هم تقریبا لیدر بازار بود، یعنی وقتی گروه خودرو خوب بود، بقیه گروه‌ها هم مثبت عمل میکردند و اگر بد بود باعث ریزش باقی گروه‌ها می‌شدند. ولی با توجه به اینکه نیاز به اصلاح هست و یک سری قوانین جدید در بورس کالا وضع شده است، که می‌تواند موجب ریزش گروه خودرو بشود. ولی از طرفی،  گروه‌های خوبی مانند ساختمان سازی که وضعیت خوبی دارند و می‌توانند طی هفته‌های آتی به وضعیت بهتری هم برسند. پتروشیمی‌ها هم می‌توانند به رشد بالاتری برسند. در هفته گذشته دلیل مثبت بودن گروه خودرو، عرضه پژو ۲۰۷ در بورس کالا بود، که لیدر این گروه نماد خودرو بود، چون ۲۰۷ جزو محصولات ایران خودرو است و اینکه تاثیر خوبی در فروش خودرو دارد.

 

اخبار بودجه میتواند بیشترین تاثیر را بر بازار داشته باشد


ندا کریمی، کارشناس بازار سرمایه نیز در  گفت‌وگو با بورس نیوز، بیان کرد:

در هفته‌ی پیش رو منتظر انتشار گزارشات حسابرسی شده‌ی تلفیقی به همراه بودجه هستیم. اخبار بودجه میتواند بیشترین تاثیر را بر بازار داشته باشد. شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی بیشترین ریسک را در این حوزه یعنی اثر بودجه دارند؛  در صورت اصلاح فرمول خوراک گاز و عدم تغییر فرمول نفت و فراورده‌های آن، بازار میتواند به لطف رشد دلار به این گروه‌ها توجه بیشتری داشته باشد.
در صورتی که در خصوص حقوق دولتی معادن هم  تغییرات خاصی در بودجه رخ ندهد، روند نزولی در گروهای معدنی و فولادی میتواند متوقف شود. با این حال عمده توجه بازار میتواند به تک سهم‌هایی باشد که در گروه ساختمانی هستند. نماد‌هایی به شدت کمتر از NAV خودشان مورد معامله قرار می‌گیرند، که هم اکنون مورد توجه بازار قرارگرفته اند. گروه خودرویی نیز بعد از اصلاحِ اواخر این هفته و احتمالا اوایل هفته آینده ، میتواند با عرضه‌های جدیدی که در بورس کالا دارند و نزدیک شدن به موعد عرضه‌های بلوکی‌شان، دوباره مورد توجه بازار قرار بگیرند و رشد مناسبی را داشته باشند.

گروه سیمانی هم با توجه به p/e پایین شان و رشد مناسب نرخ‌ها، می‌تواند در هفته‌ی پیش رو بازدهی بیشتر از شاخص برای سهامداران داشته باشد. گروه لبنی به خصوص نماد‌های صنایع شیر مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند و سود‌های تحلیلی مناسبی دارند. بازار در هفته‌ی پیش رو،  تحت‌تاثیر دلار، قیمت‌های جهانی، گزارش‌های شش ماهه حسابرسی شده تلفیقی قرار دارد، و در این خصوص گروه‌های دلاری که شاهد ثبات نرخ‌های جهانی شان هستند، می‌توانند مورد اقبال قرار بگیرند.

پایان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
این موضوع ابتکار جدیدی نیست
یک حقوق‌دان در یادداشتی نوشت

این موضوع ابتکار جدیدی نیست

۴ پیشنهاد برای گسترش بازار سهام / ۳ صنعت پیشتاز هفته را بشناسید
محمدعلی احمد زاد اصل، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

۴ پیشنهاد برای گسترش بازار سهام / ۳ صنعت پیشتاز هفته را بشناسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کک
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
بورس مرد رئیسی با .از بین برد
۴۴
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
ناشناس‌
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
خدا‌وند‌ازتان‌نگذره‌که‌سرمایه‌مان‌نابود‌شد‌خدا‌نابودتان‌کند‌با‌این‌بورس‌دستوری‌تان.
کجای‌دنیا‌بورس‌یه‌روز‌سبز‌چند‌روز‌منفی‌.الهی‌که‌داغ‌این‌پولهای‌که‌از‌مردم‌بردید‌به‌دوا‌
دکتر‌بدید‌وروز‌خوش‌نبینید.
ناشناس
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
الهی آمیییییییییییییییین
ناشناس‌
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
خدا‌وند‌ازتان‌نگذره‌که‌سرمایه‌مان‌نابود‌شد‌خدا‌نابودتان‌کند‌با‌این‌بورس‌دستوری‌تان.
کجای‌دنیا‌بورس‌یه‌روز‌سبز‌چند‌روز‌منفی‌.الهی‌که‌داغ‌این‌پولهای‌که‌از‌مردم‌بردید‌به‌دوا‌
دکتر‌بدید‌وروز‌خوش‌نبینید.