بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
با تصویب هیات وزیران ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد بدون ثبت سفارش بلامانع است.
کد خبر : ۲۶۴۸۵۴

واردات طلا، نقره و پلاتین بدون ثبت سفارش بلامانع شد

بورس نیوز: هیات وزیران در جلسه ششم آذر ماه به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی این مصوبه را به تصویب رساند که به تازگی از سوی محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه و مطابق بند (و) ماده (۱) قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی - مصوب ۱۳۸۱ - ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد به عنوان یکی از انواع سرمایه‌های خارجی قابل ورود به کشور توسط سرمایه گذاران خارجی در چهارچوب قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و آیین نامه اجرایی آن پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلا مانع است.

همچنین مطابق تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ ورود فلزات گرانبها به هر میزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چارچوب قانون امور گمرکی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلا مانع است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظفند ظرف یک ماه شرایط مربوط به نحوه ارزشیابی، به کارگیری، ورود و خروج اصل و عواید سرمایه گذاری فلزات گرانبها به صورت شمش استاندارد را در چهارچوب قوانین مربوط تهیه و حسب مورد برای تصویب هیات وزیران و شورای پول و اعتبار ارایه نمایند.

پیش از این واردات شمش طلا با مجوز بانک مرکزی امکان پذیر بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر