بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
پیش از تعطیلی بازار؛

طلا از ۱۷۹۷ دلار عبور کرد

طلا از ۱۷۹۷ دلار عبور کرد
قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۹۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۴۸۸۱

عبور طلا از ۱۷۹۷ دلار

بورس نیوز: اداره آمار کار ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که ۲۶۳ هزار شغل در ماه نوامبر ایجاد شده است. این داده‌ها به‌طور قابل‌توجهی از انتظارات پیش‌بینی‌شده اقتصاددانان که افزایش شغلی حدود ۲۰۰ هزار نفر را پیش‌بینی می‌کردند، پیشی گرفت.

بازار طلا در آستانه انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تحت فشار‌های فنی فروش اندکی قرار داشت و شاهد تحرک چندانی نبود. هر اونس طلا در ماه فوریه آخرین بار به قیمت ۱۷۹۸ دلار معامله شد که تقریباً یک درصد در روز کاهش داشت.

کاترین جوج، اقتصاددان ارشد در CIBC گفت: فدرال رزرو به دنبال خنک کردن بازار کار است تا تورم را به هدف بازگرداند و داده‌های اشتغال در ماه نوامبر نتیجه زیادی در این زمینه نداشت.

برخی از تحلیلگران اظهار کردند که آخرین داده‌های اشتغال باید فدرال رزرو را مجبور کند تا سیاست پولی تهاجمی خود را تا پایان سال حفظ کند. با این حال، بازار‌ها همچنان احتمال نزدیک به ۷۵ درصدی را برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه آینده دارند.

بر اساس گزارش کیتکو، قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۹۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۷۹۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بازار طلا در تلاش است تا قیمت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را حفظ کند، زیرا معامله‌گران به قدرت قابل‌توجه در بازار کار ایالات‌متحده واکنش نشان می‌دهند که همچنان انتظارات کاهش قریب الوقوع را به چالش می‌کشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طلا به محدوده ۱۷۰۰ دلار بازگشت
پس از انتشار اخبار مثبت آمریکا؛

طلا به محدوده ۱۷۰۰ دلار بازگشت

تداوم روند صعودی قیمت طلا
دربازارهای جهانی؛

تداوم روند صعودی قیمت طلا

ارسال نظر