بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
در ۸ ماهه سال جاری رخ داد؛

صادرات ۳۸ میلیون دلاری ایران به کنیا

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: در ۸ ماهه امسال، ۹۹ درصد واردات ۱۲.۶ میلیون دلاری ایران از کنیا را چای سیاه و ۷۸ درصد صادرات ۳۸.۳ میلیون دلاری ایران به این کشو را قیر به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۶۴۹۷۴

صادرات ۳۸ میلیون دلاری ایران به کنیا

بورس نیوز: سید روح اله لطیفی، قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا درخصوص تجارت با کنیا اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از دو هزار و ۴۹۱ تن کالا به ارزش ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۹۹۴ دلار واردات ایران از کنیا بوده که با رشد ۱۰۰ درصدی در ارزش و ۵۲ درصدی در وزن نسبت به ۸ ماهه سال ۱۴۰۰ همراه بوده است که دو هزار و ۴۴۴ تن آن به ارزش ۱۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۵۱ دلار چای سیاه بوده که ۹۸ درصد وزن و ۹۹ درصد ارزش واردات از این کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در ۸ ماهه امسال، ۸۶ هزار و ۱۵۶ تن کالای ایرانی به ارزش ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۵۶ دلار به کشور ۵۴ میلیون نفری کنیا در شرق آفریقا صادر شد که نسبت به مدت مشابه، کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

لطیفی در خصوص کالا‌های صادر شده به کنیا توضیح داد: قیر با ۲۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۲۵۴ دلار سهم ۷۸ درصدی، روغن‌های صنعتی و سایر مشتقات نفتی با سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۸ دلار و سهم ۱۰ درصدی و مواد غذایی و کشاورزی با یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۷۰ دلار و سهم چهار درصدی در صدر صادرات کالای ایرانی به کنیا قرار دارند و مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کف پوش ها، مواد معدنی، کیف و کفش، ظروف، ظرفشویی و شیشه و آیینه دیگر کالا‌های صادراتی ایران به این کشور از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان ماه بودند.

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: ایران و کنیا از کشور‌های حاشیه اقیانوس هند به شمار می‌روند و دارای اشتراکات فراوانی هستند و مزیت‌های بسیاری در خصوص تجارت با هم دارند و بسیاری از کالا‌های وارداتی مانند سوخت، فولاد و آهن، کود، مبلمان و .. می‌تواند به بازار کنیا راه پیدا کند، اما متاسفانه ایران در جدول واردات کالا به کنیا در رتبه ۴۹ و در جدول مقاصد صادراتی این کشور در رتبه ۴۵ قرار دارد که با فعال سازی همه ظرفیت‌های تجاری دربخش خصوصی، تشکل‌ها و دیپلماسی اقتصادی می‌توان در بین ۱۰ کشور اول شرکای تجاری در حوزه واردات و صادرات این کشور قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر