بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کلنگ زنی طرح توسعه پتروشیمی خراسان در سال جاری انجام می‌شود
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان گفت: کلنگ زنی این طرح انتهای سال جاری انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۶۵۰۳۰

کلنگ زنی طرح توسعه پتروشیمی خراسان در سال جاری انجام می‌شود

بورس نیوز: سید محمد پاکمهر، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی که در سالن اجتماعات بانک ملی بجنورد برگزار شد، با اشاره به لزوم عزم همگانی برای رفع مشکلات راه‌ها و جاده‌های کشور اظهار کرد: وضعیت راه‌های روستایی و آزادراه‌ها در کشور و به خصوص استان خراسان شمالی وضعیت ایده آلی ندارد و باید در این حوزه شاخص‌های توسعه استان ارتقا پیدا کند.

وی با تاکید بر ایجاد تحول در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای در استان افزود: کاهش اعتبارات باعث ایجاد رکود در پیشرفت حوزه راهداری و جاده‌ها شده است که مجلس در این مسیر تمهیداتی را اندیشیده است.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان و رازوجرگلان با اشاره به مصوبه مجلس در راستای اعطای قیر رایگان اظهار کرد: بخش بسیار مهمی از این اعتبارات در حوزه بنیاد مسکن، طرح‌های هادی روستایی و نوسازی مدارس قابلیت استفاده دارد.

وی تخصیص ۹ هزار میلیارد تن قیر رایگان را انقلابی در حوزه طرح‌های هادی روستایی استان دانست و گفت: اعتبارات محرومیت زدایی از محل تبصره ۴ نیز اتفاق بزرگی را رقم خواهد زد.
پاکمهر با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به خراسان شمالی باعث اتفاقات مثبتی در استان خواهد شد، ادامه داد: راه‌ها به عنوان محور‌های توسعه و ارتباطات باید در این اعتبارات مورد توجه باشد تا استان را به شاخص‌های میانگین کشوری برساند و باعث شکل‌گیری گسترده مهاجرت معکوس به روستا‌ها شود.

وی همچنین به آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های عمرانی استان نیز اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی تکمیل احداث سد بش قارداش بجنورد مجدداً آغاز شده و طی سال آینده نیز با ظرفیت ۵۰ درصد آبگیری آن انجام می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی مجلس ادامه داد: احداث جاده گمرک پرسه سو در فرآیند اخذ ماده کمیسیون ماده ۲۳ قرار داد تا با اجرای آن تحولات مثبتی را در منطقه و برای ارتقا شاخص‌های مرزی استان شاهد باشیم.

وی در انتها با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر اجرای پروژه‌های توسعه‌ای پتروشیمی و نیز تغییر فاز استفاده از پساب این مجموعه صنعتی خاطرنشان کرد: این دو دستور رئیس جمهور در حال پیگیری است و توسعه فاز ۲ پتروشیمی تا پیش از سال آینده کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و انتقال آب‌های شمال استان نیز در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر