بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۱۷ آذر ۱۴۰۱
طی دو هفته گذشته برآیند ورود و خروج نقدینگی به سهام منفی بوده و در تمامی روز‌ها شاهد خروج پول از بازار بوده‌ایم.
کد خبر : ۲۶۵۰۳۲

ورود و خروج نقدینگی

بورس نیوز: طی دو هفته گذشته برآیند ورود و خروج نقدینگی به سهام منفی بوده و در تمامی روز‌ها شاهد خروج پول از بازار بوده‌ایم. همچنین ارزش معاملات نیز نسبت به قبل کاهش داشته و انتظار داریم جهت شروع موج جدید صعودی ارزش معاملات افزایش یافته و به حدود ۶ همت در روز برسد. مادامی‌که پول جدید وارد بازار نشود احتمال تحقق پیش‌بینی‌های نزولی به‌مراتب بیشتر از احتمالات تحقق پیش‌بینی‌های صعودی خواهد بود.

ورود و خروج نقدینگی

الیوت
شاخص در قالب صعود انجام‌شده توانست بیش از ۵۰ درصد ریزش قبلی خود را جبران کند و با توجه به شتاب صعود و همچنین موج شماری انجام‌شده به نظر می‌رسد می‌توانیم انتظار یک موج صعودی دیگر را نیز داشته باشیم، ولی از طرف دیگر نیز به نظر می‌رسد هنوز اصلاح مورد نظر در قالب موج ۴ تمام نشده باشد و محدوده‌های ۱۳۸۵۰۰۰ و (۱۳۵۵۰۰۰-۱۳۶۴۰۰۰) واحد جهت اتمام اصلاح شاخص مستعد باشند.

ورود و خروج نقدینگی

ایچیموکو

در تایم فریم هفتگی ابر آینده به رنگ قرمز تشکیل شده و کندل هفتگی شاخص زیر کیجنسن بسته شده است. در صورت خروج شاخص از ابر کومو به سمت پایین اولین محدوده حمایتی (۱۳۳۵۰۰۰-۱۳۴۰۰۰۰) واحد خواهد بود.

ورود و خروج نقدینگی

در تایم فریم روزانه نیز شاخص مابین کیجنسن و تنکنسن به سمت پایین درحرکت است و انتظار اصلاح شاخص تا محدوده ابر کومو دور از ذهن نیست.

ورود و خروج نقدینگی

پرایس‌اکشن و RSI

در تایم هفتگی پس از شکست خط روند نزولی RSI و تأیید واگرایی مخفی مثبت شاخص به محدوده مقاومتی (۱۳۹۰۰۰۰-۱۴۴۰۰۰۰) واحد رسیده و هنوز نتوانسته این ناحیه را به سمت بالا بشکند و نسبت به آن واکنش منفی داشته است.

ورود و خروج نقدینگی

در تایم فریم روزانه نیز شاخص مابین دو محدوده حمایتی و مقاومتی (۱۳۸۰۰۰۰-۱۴۰۰۰۰۰) و (۱۴۲۰۰۰۰-۱۴۴۰۰۰۰) قرار گرفته و همچنین RSI از محدوده اشباع خرید به سمت پایین خارج شده است. در صورت شکسته شدن محدوده حمایتی ذکرشده به سمت پایین، محدوده حمایتی بعدی در (۱۳۳۰۰۰۰-۱۳۵۰۰۰۰) و در صورت شکسته شدن محدوده مقاومتی فوق‌الذکر، محدوده مقاومتی بعدی در (۱۴۶۰۰۰۰-۱۴۷۵۰۰۰) واحد قرار دارد.

ورود و خروج نقدینگی

پیوت‌ها
هم‌اکنون شاخص مابین پیوت سالیانه در ۱۳۲۰۰۰۰ و مقاومت R۱ سالیانه در ۱۵۴۴۰۰۰ واحد قرار گرفته است.

ورود و خروج نقدینگی

جمع‌بندی:

در میان‌مدت و با توجه به تأیید شدن واگرایی مخفی مثبت در تایم فریم هفتگی انتظار رشد شاخص تا محدوده سقف قبلی در ۱۶۰۰۰۰۰ واحد را خواهیم داشت، اما از طرف دیگر در تایم فریم روزانه انتظار اصلاح بیشتری از شاخص را داریم.

در کوتاه‌مدت واکنش شاخص نسبت به محدوده (۱۳۸۰۰۰۰-۱۴۰۰۰۰۰) که هم‌اکنون در نزدیکی آن قرار دارد تعیین‌کننده خواهد بود و در صورت شکست این محدوده به سمت پایین انتظار حرکت به سمت محدوده (۱۳۳۰۰۰۰-۱۳۵۰۰۰۰) و در صورت واکنش مثبت شاخص به این محدوده انتظار حرکت مجدد به سمت محدوده مقاومتی (۱۴۲۰۰۰۰-۱۴۴۰۰۰۰) و شکست آن به سمت بالا را خواهیم داشت.

ورود و خروج نقدینگی

سید محمدعلی خضری 

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۳۰ هزار تن نفتای سبک صادراتی مهمان بورس انرژی
از سوی شرکت نفت ستاره خلیج فارس عرضه می شود؛

۳۰ هزار تن نفتای سبک صادراتی مهمان بورس انرژی

شرایط خرید سهام در بازار SME آسان شد
با تصویب هیئت مدیره سازمان بورس؛

شرایط خرید سهام در بازار SME آسان شد

ارسال نظر