بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
مدیر روابط عمومی شرکت صنایع سیمان غرب:

قطعی گاز بحث سراسری است و مختص به یک کارخانه نیست

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع سیمان غرب ضمن برشمردن مشکلاتی که صنایع با قطعی گاز با آن‌ها برخورد خواهند کرد، به کم لطفی بعضی از مدیران و و عدم همکاری ایشان نیز اشاره داشت.
کد خبر : ۲۶۵۱۸۸

قطعی گاز بحث سراسری است و مختص به یک کارخانه نیست

بورس نیوز: وسطی، مدیر روابط عمومی شرکت صنایع سیمان غرب؛ ضمن برشمردن مشکلاتی که صنایع با قطعی گاز با آن‌ها برخورد خواهند کرد، به کم لطفی بعضی از مدیران و و عدم همکاری ایشان نیز اشاره داشت.

وی بیان کرد: در شرایطی که کارخانه‌های سیمان در فصل گرم سال به دلیل کمبود انرژی شاهد قطع برق و حتی تعطیلی واحد‌ها بود، باز هم قصه‌ تکراری قطعی گاز در فصل سرما چالش اول کارخانه‌های سیمان است و این در شرایطی است که بسیاری از صنایع و شرکت‌ها به آن دچار هستند و قطعی گاز بحث سراسری است و مختص به یک کارخانه نیست؛ اما به تبع آن مشکلات دیگری نیز وجود دارد، قطعی گاز از یک سو و عدم همکاری و همراهی مسئولان خصوصا، مسئولان استانی مشکل دیگر شرکت است، که نه تنها موانع تولید را برنخواهند داشت بلکه باسنگ اندازی مشکلات تولید را اضافه‌تر خواهند کرد و این افکار با سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همسو نیست. چرا که با قطعی گاز، گزینه جایگزین در استان‌هایی که پالایشگاه دارند باید تامین شود، اما، گاز کارخانه سیمان غرب را قطع کرده اند و با وجود اینکه پالایشگاه در فاصله ۱۵ کیلومتری ما قرار دارد و جالب‌تر طی نامه‌ای ملزم به تهیه نفت کوره از بندر ماهشهر شده ایم، این مسئله فارغ از هزینه حمل مشکلات دیگری دارد، مازوت یا نفت کوره‌ای که بخواهد از ماهشهر به کرمانشاه منتقل شود با توجه به بعد مسافت دیگر گرم و قابل تخلیه نیست و مجددا باید هزینه‌ای جهت گرم شدن و تخلیه نفت کوره بپردازیم تا گرم شده و پس از آن تخلیه شود.

وی با بیان اینکه این مشکل سال گذشته نیز در مجموعه سیمان غرب بوجود آمده بود و با آن مقابله شده، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته نیز با این مشکل مواجه شدیم؛ با برنامه ریزی‌هایی حدود ۱۴ میلیون لیتر ذخیره سازی مازوت در تابستان انجام شده و در حال حاضر از آن مقدار ذخیره سازی استفاده میکنیم. مصرف روزانه مازوت برای تولید در کارخانه‌ی سیمان غرب بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار لیتر به صورت روزانه خواهد بود که با این مقدار کم ذخیره مازوت روند تولید سیمان در این کارخانه کمتر از یک ماه آینده متوقف خواهد شد. میزان مازوت تحویلی به شرکت نیز حدود ۳۰ درصد (۱۵۰ هزار لیتر) مصرف روزانه می‌باشد.

قطعی گاز بحث سراسری است و مختص به یک کارخانه نیست

وی با اشاره به قطع گاز کوره از ۲۵ آبان ماه عنوان کرد: علاوه بر مشکلات قطعی گاز مشکلاتی دیگری در خصوص عدم تعیین نرخ مشخص مازوت نیز وجود دارد و کماکان نرخ آن مشخص نیست.

وسطی افزود: سال گذشته نیز بعد از قطعی گاز، مازوت جایگزین شد و مبلغ آن پرداخته و در صورت‌های مالی حسابرسی شده و مجمع شرکت بر آن اساس برگزار شده است. اما سال بعد بیان شده، که نرخی که در آن زمان اعلام و پرداخت شده است، علی الحساب بوده و هزینه را بعد از یکسال سه برابر اعلام کردند، که یکی از مشکلات موجود حال حاضر شرکت است. زیرا که، اگر قرار بر دریافت مازوت یا نفت کوره باشد، عدم ثبات نرخ مشخص و قیمت گذاری متغیر آن؛ در نهایت منجر به عدم پاسخ گویی صحیح به مطالبات و سوالات به حق سهامداران خواهد شد.

با توجه به تعهد صادرات ۱۰۰ هزار تن کلینکر و تحویل روزانه حدود ۳۰۰۰ تن سیمانِ مصرف داخلی، چنانچه اگر در این خصوص تمهیداتی اندیشیده نشود، شرکت ناچار به توقف خط تولید خواهد شد؛ که همین امر منتج به عدم پایبند بودن شرکت به تعهدات به سهامداران، اختلال در بازار سیمان استان و به تبع آن بروز مشکلات عدیده‌ای در پرداخت‌ها و حقوق پرسنل می‌گردد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به مدت ۲ روز انجام می‌شود؛

عرضه یک میلیون تن سیمان در تالار سیمان

عرضه محصول ۶۵ شرکت سیمانی در بورس کالا
امروز و فردا معامله می شود؛

عرضه محصول ۶۵ شرکت سیمانی در بورس کالا

ارسال نظر