بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
وزیر اقتصاد گفت:با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی دو کشور علی رغم محدودیت بین المللی و فشار‌های تحریمی بسیار زیاد بوده، در این شرایط وضعیت تجارت و ترانزیت ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۲۶۵۱۹۱

رشد 20 درصدی تجارت ایران و چین

بورس نیوز: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد: به عنوان مقدمه‌ای برای فراهم شدن دیدار روسای جمهور دو کشور اجلاسی با حضور بزرگترین مقام کشور چین و معاون اول رئیس جمهور ایران برگزار شد و این اجلاس متکی بر ۴ کمیته‌ای بود که دیروز در حوزه‌های انرژی و گازی و بین دستگاه‌های اختصاصی منعقد شده بود و به ۱۶ نقطه تفاهم بین دو کشور رسید و این اقدامات مقدمه‌ای برای رسیدن تفاهم ۲۵ ساله بود.

به گفته وزیر اقتصاد، در این اجلاس اقدامات اجرایی در حوزه انرژی و سرمایه گذاری مشترک دو کشور، تعاملات مالی و ارزی و در زمینه پروژه‌های استراتژیک و در حوزه‌های زیر ساختی و بنادر در دستور کار قرار گرفت در ملاقات آتی امیدواریم به توافقات قطعی برسیم.

وی افزود: وضعیت مبادلات ایران با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی دو کشور علی رغم محدودیت بین المللی و فشار‌های تحریمی بسیار زیاد است، در این شرایط وضعیت تجارت و ترانزیت ۲۰ درصد افزایش داشته ایم و چشم انداز سال میلادی ۲۰۲۳ حاکی از افزایش حجم مبادلات و تجارت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر