بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
در نشست انجمن نوردکاران فولادی ایران بررسی شد

توسعه بازار‌های صادراتی با تشکیل شرکت مدیریت صادرات نورد فولادی

توسعه بازار‌های صادراتی با تشکیل شرکت مدیریت صادرات نورد فولادی
در نشستی که از سوی انجمن نوردکاران فولادی ایران و در محل اتاق ایران برگزار شد، وضعیت صادرات محصولات نورد فولادی، موانع پیش‌روی آن و راهکار‌های توسعه بازار‌های صادراتی با حضور هیات مدیره و اعضای این انجمن و نیز مدیران سازمان توسعه تجارت و گمرک مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۲۶۵۲۲۶

توسعه بازار‌های صادراتی با تشکیل شرکت مدیریت صادرات نورد فولادی

بورس نیوز:در نشستی که از سوی انجمن نوردکاران فولادی ایران و در محل اتاق ایران برگزار شد، وضعیت صادرات محصولات نورد فولادی، موانع پیش‌روی آن و راهکار‌های توسعه بازار‌های صادراتی با حضور هیات مدیره و اعضای این انجمن و نیز مدیران سازمان توسعه تجارت و گمرک مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، صنعتگران و تولیدکنندگان مقاطع فولادی پس از بیان ظرفیت‌های صادراتی این بخش و اشاره به اینکه حفظ بازار‌های صادراتی محصولات فولادی ایران و ورود به بازار‌های جدید، نیاز به انسجام و یکپارچگی واحد‌های تولیدی این حوزه دارد، بر تاسیس شرکت مدیریت صادرات محصولات نورد فولادی تاکید کردند.

بر این اساس و به گفته مدیران صنایع نورد فولادی، بازار‌های بین‌المللی خریدار محصولات فولادی از جمله در آفریقا و کشور‌های شرق آسیا، تقاضای تجاری خود را بر مبنای سبدی از محصولات نورد اعلام می‌کنند که با تشکیل شرکت مدیریت صادرات محصولات فولادی، می‌توان نیاز مشتریان خارجی را با استفاده از تولیدات متنوع شرکت‌های فعال در این حوزه برآورده و محصولات با کیفیت و ماندگار را به بازار‌های صادراتی روانه کرد. همچنین، در این جلسه از دیگر کارکرد‌های ایجاد شرکت مدیریت صادرات محصولات نورد فولادی، کمک به یافتن بازار‌های جدید و در پی آن، افزایش صادرات این فرآورده‌ها و نیز بالا بردن توان رقابت محصولات ایرانی در این بازار‌ها عنوان شد.

در نشست هم‌اندیشی انجمن نوردکاران فولادی ایران که به گفته احمد خوروش رئیس هیات مدیره این تشکل صنعتی قرار است به صورت ماهانه در محل اتاق ایران و با حضور اعضای این انجمن و دعوت از مدیران دولتی، به بررسی کارشناسی چالش‌ها و ارائه راهکار‌های تسهیلی در صنعت نورد فولادی بپردازد، پیرامون برخی موانع توسعه صادرات محصولات فولادی از جمله ارزش‌گذاری گمرک، مشکلات مربوط به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان این حوزه و تعدد بخشنامه‌ها و مقررات بعضا دست‌و‌پاگیر، با مدیران سازمان توسعه تجارت و نیز گمرک ایران، بحث و تبادل‌نظر شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر