بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
بازگشت طلا به محدوده ۱۷۹۴ دلار
بهای هر اونس طلا با ۱۳.۷ درصد کاهش به ۱۷۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۵۲۷۷

بازگشت طلا به محدوده ۱۷۹۴ دلار

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با ۱۳.۷ درصد کاهش به ۱۷۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۷۹۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه گفت که فدرال رزرو در سال آینده، حتی در شرایطی که اقتصاد ایالات‌متحده به سمت رکود احتمالی می‌رود، افزایش بیشتر نرخ بهره را ارائه خواهد کرد.

طلا به طور سنتی به عنوان یک محافظ تورم شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر باعث کاهش جذابیت شمش می‌شود، زیرا هزینه فرصت نگهداری فلز بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بانک مرکزی اروپا قرار است برای چهارمین بار متوالی نرخ بهره را افزایش دهد، البته احتمالاً با افزایشی کمتر و برنامه‌هایی را برای خروج نقدینگی از سیستم مالی در راستای مبارزه با تورم سرسام‌آور ارائه کند.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز چهارشنبه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۱۱.۵۶ تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی شین‌هوا روز چهارشنبه اعلام کرد، چین برنامه‌هایی را برای گسترش مصرف داخلی و سرمایه‌گذاری تنظیم کرده است، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان با کووید-۱۹ و تضعیف تقاضای خارجی مقابله می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳.۸۱ دلار رسید و پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۷ دلار و ۸۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۱۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازارهای جهانی؛

طلا اندکی کاهشی شد

ارسال نظر