بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی؛

درآمد روسیه در ماه نوامبر کاهش یافت

درآمد روسیه در ماه نوامبر کاهش یافت
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار خود برآورد کرد روسیه ماه میلادی گذشته، حدود ۱۵.۸ میلیارد دلار درآمد از فروش نفت داشته است.
کد خبر : ۲۶۵۲۷۹

درآمد روسیه در ماه نوامبر کاهش یافت

بورس نیوز: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار خود برآورد کرد روسیه ماه میلادی گذشته، حدود ۱۵.۸ میلیارد دلار درآمد از فروش نفت داشته است. پایین‌ترین درآمد نفتی ماهانه که این کشور در سال میلادی جاری داشته، ۱۴.۷ میلیارد دلار در سپتامبر بود که نزدیک به میانگین درآمد سال ۲۰۲۱ است.

صادرات انرژی، بزرگترین منبع درآمد بودجه روسیه به شمار می‌رود. کشور‌های غربی در تلاش برای کاهش جریان پولی هستند که هزیه جنگ روسیه در اوکراین را تامین می‌کند. از پنجم دسامبر، اتحادیه اروپا و گروه هفت مکانیزم سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای نفت روسیه به اجرا گذاشته اند که ارائه خدمات بیمه و کشتیرانی به محموله‌های نفتی که بالاتر از این قیمت فروخته می‌شوند را ممنوع می‌کند.

درآمد نفتی روسیه در نوامبر در حالی کاهش پیدا کرده که قیمت گرید نفتی صادراتی اورال در اوایل دسامبر، به حدود ۴۳ دلار در هر بشکه افت کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هفته گذشته اعلام کرد سقف قیمت، تاثیر قابل توجهی بر بودجه این کشور نخواهد داشت، اما به بازار انرژی جهانی ممکن است ضربه بزند. این کشور ممکن است تولید نفت را در واکنش به محدودیت‌ها کاهش دهد.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه طی ماه میلادی گذشته، به ۸.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان از آوریل بود. با این حال، تحریم‌های جدیدی که از دسامبر به اجرا درآمدند، ممکن است این کشور را وادار کنند تولیدش را حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

این آژانس افت بیشتر درآمد نفتی روسیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ پس از اجرای ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه واردات فرآورده‌های نفتی این کشور را پیش بینی و برآورد کرد میانگین تولید روزانه روسیه در سال میلادی آینده، حدود ۹.۶ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار صنعتی نشان داد تولیدکنندگان نفت روسیه در نوامبر به طور میانگین ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز تولید کردند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به پایین ترین میزان دو ماه گذشته رسید؛

سقوط روبل روسیه مقابل دلار

ارسال نظر