بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در حاشیه بازدید از نوزدهمین دوره نمایشگاه متالوژی ایران متافو گفت: صنعت فولاد، مولفه قدرت کشور است.
کد خبر : ۲۶۵۲۸۴

صنعت فولاد؛ مولفه قدرت کشور

بورس نیوز: امیرحسین نادری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در حاشیه بازدید از نوزدهمین دوره نمایشگاه متالوژی ایران متافو گفت: اعتقاد ما این است که صنعت فولاد یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور است. با توجه به اینکه صنعت فولاد تا به حال کارنامه‌ موفقی در مجموعه‌ اقتصادی و صنعتی کشور داشت، برگزار کردن این نمایشگاه‌ها علاوه بر آشنایی با ظرفیت‌های تولیدی کشور، باعث شناسایی دقیق‌تر چالش‌های این صنعت و بهبود شرایط آن توسط متولیان امر می‌شود.

وی در خصوص اقدامات شرکت صدر تامین درباره شرکت‌های دانش بنیان افزود: در گذشته هر کشور نیاز به مس و فولاد و آلومینیوم داشت، اما امروزه علاوه بر آن‌ها باید روی فلزات آینده که در صنایع هایتک نقش کلیدی دارند سرمایه گذاری کنیم. به همین جهت ما دپارتمان مستقلی برای این کار طراحی کردیم که کارشناسان مربوطه در حال فعالیت روی زنجیره ارزشی آن هستند و تا کنون نتایج خوب و مستمری کسب شده است.

نادری درباره پیش بینی وضعیت صنعت فولاد تا پایان سال بیان کرد: صنعت فولاد؛ صنعت متاثر از رویداد‌های سیاسی و اقتصاد جهانی است. در حال حاضر که شرایط پسا کرونا را تجربه می کنیم صنعت فولاد نیازمند حمایت‌های بزرگی از جانب دولت است تا بتواند دوباره جایگاه خودش را در مجموعه اقتصادی کشور به دست آورد. فشار‌های اقتصادی باعث شد تا توجه زیادی به ارزآوری این صنعت شود. با توجه به ظرفیت سازی بسیار خوبی که تاکنون در این صنعت انجام شده، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری رکورد‌های خوبی را به ثبت برسانیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر