بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

در مراحل پایانی برجام هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در مرحله انتهایی برجام هستیم تاکید کرد: مذاکرات احیای برجام متوقف نشده در چند جلسه آینده به نتایج مثبت یا منفی در توافق هسته‌ای خواهیم رسید.
کد خبر : ۲۶۵۳۱۹

در مرحله پایانی برجام هستیم

بورس نیوز: شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ابراز نگرانی وزیرخارجه عربستان از فعالیت هسته‌ای ایران و لزوم به نتیجه رساندن برجام اظهار کرد: پروسه ایران هراسی که توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا طراحی شده بر روح و روان برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان اثر گذاشته است. اظهارات وزیر خارجه عربستان ادامه همان بحث ایران هراسی است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس بیان کرد: ایران هرگز دنبال سلاح غیرمتعارف و هسته‌ای نبوده، اما اسرائیل زیر گوش سعودی‌ها می‌گوید مراقب ایران باشند.

وی افزود: کشور‌های فرا منطقه‌ای به دنبال دریافت امتیاز بیشتر از عربستان هستند از این رو سعودی‌ها را برای ایجاد تنش در منطقه تحریک می‌کنند، از سوی دیگر سعودی‌ها در جایگاهی نیستند که در باره ایران اظهارنظری داشته باشند. تمام تکنولوژی و امورات عربستان وابسته به آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی است از این رو اظهارنظر سعودی‌ها جز ایجاد مشکلات و افزایش تنش‌ها و اختلاف‌ها نتیجه‌ای ندارد.

این نماینده مجلس در خصوص مذاکرات احیای برجام توضیح داد: طرفین برجام در حال مذاکرات هستند، برجام تحت تاثیر مسائل و اتفاقات قرار می‌گیرند و جلسات آن با تاخیر انجام می‌شود. با این حال برجام جدا از مسائل سیاسی، اختلاف نظرها، دیدگاه‌ها و تحولات منطقه‌ای است. در حال حاضر مذاکرات بین طرفین ادامه دارد و قرار است جلسه‌ای برگزار شود که نتیجه آن هر چه شود وزارت خارجه اطلاع رسانی خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در مرحله انتهایی برجام هستیم تاکید کرد: مذاکرات احیای برجام متوقف نشده در چند جلسه آینده به نتایج مثبت یا منفی در توافق هسته‌ای خواهیم رسید. در مجموع از آنجایی که خروجی نهایی از مذاکرات نداشته ایم قطعا در آینده نشست‌هایی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر