بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کمیته پایه پولی هر ماه نقدینگی را رصد می‌ کند
رئیس کل بانک مرکزی گفت: کمیته پایه پولی هر ماه نقدینگی را رصد می‌کند، ابتدای سال ۱۴۰۱ کمیته مشترکی بین بانک مرکزی، سازمان برنامه بودجه و وزارت اقتصاد تشکیل شد و یکی از تصمیمات این کمیته عدم پرداخت تنخواه به دولت بود، رشد نقدینگی در فروردین امسال منفی شد.
کد خبر : ۲۶۵۳۶۶

کمیته پایه پولی هر ماه نقدینگی را رصد می‌ کند

بورس نیوز: علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رسانه می‌تواند با اطلاع رسانی درست به تصمیمات درست جامعه کمک کند، اظهار کرد: نقش رسانه در این باره حیاتی است، در بحث آمار‌های کلان اقتصادی موضوع کنترل نقدینگی، پایه پولی و تورم است، پایه پولی در پایان آبان ماه ۲۰و نیم درصد و نقدینگی ۲۲ درصد بوده، در ابتدای دولت رشد نقدینگی ۴۲ درصد بوده الان به ۳۴ درصد رسیده است.

صالح آبادی افزود: کمیته پایه پولی هر ماه نقدینگی را رصد می‌کند، ابتدای سال ۱۴۰۱ کمیته مشترکی بین بانک مرکزی، سازمان برنامه بودجه و وزارت اقتصاد تشکیل شد و یکی از تصمیمات این کمیته عدم پرداخت تنخواه به دولت بود، رشد نقدینگی در فروردین امسال منفی شد. ارزی که حاصل از فروش فرآورده و میعانات بوده و بسیار مهم بوده که این ارز‌ها در بازار فروخته و در اختیار دولت قرار بگیرد.

صالح آبادی با بیان اینکه ترازنامه بانک‌ها به دقت بررسی می‌شود، گفت: رشد ترازنامه بانک‌ها با توجه به اعتبار آن‌ها بین یک تا ۲ درصد بوده البته بانک‌های قرص الحسنه رشد ۴ درصدی را انجام داده اند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: امسال ۳۵ همت افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و غیردولتی بوده و هدایت اعتباری یکی از اقدامات دیگر اوراق گام بوده و دولت این اوراق را به صورت ابزار پذیرفته و این اقدام کمک به تولید است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر