بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
در بازارهای جهانی؛

طلای جهانی در ثبات

طلای جهانی در ثبات
 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۷۹۲ دلار و ۳۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۵۴۰۱

طلای جهانی در ثبات

بورس نیوز: موجی از نشانه‌های بدبینانه ازسوی بانک‌های مرکزی و همچنین افزایش خطر رکود اقتصاد باعث شده قیمت طلا تغییر چندانی در روز دوشنبه نداشته باشد. از طرف دیگر، امید به بازگشایی اقتصاد چین به بالا رفتن قیمت مس کمک کرده‌است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۷۹۲ دلار و ۳۳ سنت رسید.

 دورنمای کوتاه‌مدت بازار فلزات کاملاً مبهم است، مخصوصاً به این دلیل که بانک‌های مرکزی دنیا از جمله فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا از ادامه روند افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی خبر داده‌اند.

 بالا رفتن نرخ بهره ضربه سختی به بازار فلزات در سال جاری زده است، چون هزینه نگهداری فلزات گرانبها مخصوصاً طلا را بالا برده و تمایل برای خرید آن‌ها را پایین می‌آورد.

 طی هفته‌های اخیر انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کمتر از جلسات گذشته افزایش دهد و این اتفاق از قیمت طلا حمایت کرد. اما طلا هنوز هم پایین‌تر از متوسط سال گذشته معامله می‌شود و نسبت‌به اوج قیمتی که در آغاز حمله روسیه به اوکراین به آن دست یافته بود، کاهش یافته است. طلا درواقع موقعیت خود به‌عنوان یک پشتوانه ایمن برای سرمایه‌گذاران را به دلار باخته است.

 قیمت نقره امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۴۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۷ درصد افزایش ۹۹۹ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود.

 در میان فلزات صنعتی، قیمت مس افزایش یافته و به ۳.۸۰۶۳ دلار در هر اونس رسیده است که می‌تواند نتیجه احتمال افزایش تقاضا در چین در سال آینده میلادی و کاهش عرضه باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر