بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
مدیر حمل و نقل شرکت گل گهر گفت: گل‌گهر با رویکرد توسعه زیرساخت‌ها و تعریف چشم‌انداز ۱۴۰۴ اقدامات متعددی را به منظور ارتقای حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های آن در دستور کار قرار داده است.
کد خبر : ۲۶۵۴۰۷

نگاه ویژه گل‌گهر به ارتقا و توسعه حمل و نقل در منطقه

بورس نیوز: مهدی عارفی، مدیر حمل و نقل شرکت گل گهر به مناسبت روز ملی حمل و نقل افزود: از این اقدامات می‌توان به تجهیز ناوگان حمل‌ونقل ریلی؛ شامل ۷۱۴ دستگاه واگن، ۱۳ دستگاه لکوموتیو، تجهیز ناوگان جاده‌ای؛ شامل ۳۰۰ دستگاه تریلر، ۱۵۰ دستگاه کامیون ده‌چرخ، ۲۴ دستگاه لودر و ۸ دستگاه بیل مکانیکی در قالب تاسیس شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گهرترابر اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد و توسعه حمل‌ونقل پیوسته بین شرکت‌های منطقه گل گهر، از جمله نوار نقاله هفت کیلومتری تا شرکت جهان فولاد، دو کیلومتری تا شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و احداث سنگ‌شکن در مبدا یکی از معادن مجاور و انتقال سنگ‌آهن دانه‌بندی از طریق نوار نقاله به گل‌گهر به طول چهار کیلومتر از دیگر اقدامات شرکت گل‌گهر در حوزه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به شمار می‌آید.

عارفی با بیان اینکه این شرکت اقدام به ایجاد پایانه انباشت و برداشت (شانتینگ‌یارد) در منطقه گل‌گهر کرده است، گفت: با هدف توسعه زیرساخت بخش حمل ریلی و امکان دسترسی شرکت‌های منطقه به خطوط ریلی این شرایط فراهم شده است.

وی تاکید کرد: این پروژه با ایجاد ۷۲ کیلومتر خط ریل شامل ۲۹ خط و ۶ انشعاب، به‌زودی تمامی شرکت‌های منطقه را به این شبکه وصل خواهد کرد. این شرکت همچنین با هدف ایجاد شرایط رفاهی، انسجام و ساماندهی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان اقدام به ایجاد پایانه موقت حمل جاده‌ای و شهرک حمل‌ونقل در منطقه گل‌گهر کرده است.

مدیر حمل و نقل گل گهر با اشاره به سرمایه‌گذاری و ایجاد پایانه ریلی به صورت لوپ، گفت: این اقدام مزایایی همچون؛ قبول قطار‌های اعزامی بدون محدودیت تعداد واگن برای بارگیری در پایانه ریلی جدید، سهولت در تردد و مانور قطار‌ها و همچنین مشارکت در طرح ساخت اسکله با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت بالا، از دیگر اقدامات مهم و پروژه‌های در دست اقدام شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برای بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر