بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گقت:

اوراسیا؛ بازاری بالقوه برای لوازم خانگی ایرانی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، اوراسیا را بازاری بالقوه برای کالا‌های لوازم خانگی ایرانی برشمرد که کشور‌های این حوزه سالیانه ۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارند و البته ۹۰ درصد این واردات توسط روسیه انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۶۵۴۷۳

اوراسیا؛ بازاری بالقوه برای لوازم خانگی ایرانی

بورس نیوز: عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار کرد: اکنون متوسط عمق ساخت داخل در این صنعت بین ۷۰ تا ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: این مهم بسته به سطح فناوری و توسعه محصولات، در تلویزیون ۳۵ درصد، در وسایل گازسوز تا ۱۰۰ درصد و سایر کالا‌های برقی حجیم بین ۶۵ تا ۷۵ درصد است.

هاشمی، همچنین متوسط صادرات این صنعت را در سال‌های گذشته بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار برشمرد که به طور عمده به کشور‌های همسایه و اوراسیا صادر می‌شود.

وی، اوراسیا را بازاری بالقوه برای کالا‌های لوازم خانگی ایرانی برشمرد که کشور‌های این حوزه سالیانه ۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارند و البته ۹۰ درصد این واردات توسط روسیه انجام می‌شود.

این مقام صنفی یادآور شد: در سال‌های گذشته ورود به بازار روسیه با توجه به لزوم رعایت استاندارد‌های اروپایی برای صنعتگران ایرانی سخت بود، اما امروز با توجه به جنگ این کشور با اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، بازاری پر پتانسیل برای محصولات ایرانی محسوب می‌شود.

وی، چین و ترکیه را رقبای اصلی محصولات ایرانی در بازار بزرگ روسیه برشمرد، اما ابراز امیدواری کرد: با توجه به نزدیکی این کشور به ایران، همچنین مزیت‌های موجود در کشورمان از جمله نیروی کار و انرژی ارزان و نیرو‌های متخصص بتوانیم سهم خوبی در این بازار به دست بیاوریم.

هاشمی تصریح کرد: دولت برنامه‌های خوبی در حوزه صادرات دارد و باید همچنان به حمایت جدی و تمام‌قد از صادرات در این صنعت بپردازد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: توسعه صادرات از طریق انعقاد پیمان‌های منطقه‌ای، تعیین تعرفه ترجیحی، امضای توافق‌نامه‌های تجارت آزاد و ... امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر