بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
همای آگاه، پیشتاز در سودآوری
یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروز ما مسئله سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول است؛ اینکه سرمایه‌مان را به چه چیزی اختصاص دهیم که هم درآمد پایداری برای ما ایجاد کند، هم ارزش پولمان در برابر تورم حفظ شود و هم خیالمان از امنیت سرمایه راحت باشد.
کد خبر : ۲۶۵۵۷۴

همای آگاه، پیشتاز در سودآوری

بورس نیوز: یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروز ما مسئله سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول است؛ اینکه سرمایه‌مان را به چه چیزی اختصاص دهیم که هم درآمد پایداری برای ما ایجاد کند، هم ارزش پولمان در برابر تورم حفظ شود و هم خیالمان از امنیت سرمایه راحت باشد. سپرده‌گذاری در بانک با وجود امنیت بالا، سود چندانی ندارد و نمی‌تواند از تورم پیشی بگیرد. در این میان صندوق‌های درآمد ثابت به دلیل ریسک بسیار کم و ایجاد درآمد پایدار محبوبیت بسیار زیادی در بازار سرمایه پیدا کرده‌اند. همای آگاه یکی از پربازده‌ترین این صندوق‌ها است. همای رتبه نخست بازدهی نقدی در میان صندوق‌های قابل معامله هم‌نوع خود را دارد و سود موثر سالیانه آن از آذرماه سال جاری تا پایان سال به %۲۴.۴ افزایش یافته است. این صندوق بهترین جایگزین سپرده‌گذاری در بانک محسوب می‌شود. در این مقاله شما را با صندوق همای آگاه و مزایای سرمایه‌گذاری در آن بیشتر آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

همای آگاه، پیشتاز در سودآوری

صندوق‌های درآمد ثابت از محبوب‌ترین ابزار‌های سرمایه‌گذاری هستند و با توجه به ریسک بسیار کم و پرداخت سود بیشتر از سپرده‌های بانکی، گزینه‌ای بسیار خوب برای حفظ ارزش پول در برابر تورم و داشتن درآمد پایدار و مطمئن از بازار سرمایه به شمار می‌روند.

صندوق همای آگاه از جمله صندوق‌های درآمد ثابت بازار سرمایه است که به سرمایه‌گذاران خود سود نقدی ماهانه پرداخت می‌کند. در مدت کوتاهی که از فعالیت این صندوق می‌گذرد، همای آگاه توانسته رتبه نخست بازدهی نقدی در میان صندوق‌های قابل معامله هم‌نوع خود را به دست آورد و سود آن نیز از آذرماه امسال تا پایان سال ۱۴۰۱، به %۲۴.۴ افزایش یافته است که بهترین جایگزین سپرده‌گذاری در بانک محسوب می‌شود.

این صندوق توسط شرکت سبدگردان آگاه مدیریت می‌شود که سابقه تاسیس و مدیریت ۱۵ صندوق سرمایه‌گذاری مختلف اعم از درآمد ثابت، سهامی، مختلط، طلا و نیکوکاری را در کارنامه خود دارد. این شرکت مدیریت قدیمی‌ترین و پربازده‌ترین صندوق بازار سرمایه کشور را نیز برعهده دارد که در مدت ۱۴ سال فعالیت خود توانسته ارزش دارایی سرمایه‌گذاران خود را به بیش از ۴۰۰ برابر افزایش دهد.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق همای آگاه

گفتیم همای آگاه بهترین جایگزین سپرده‌های بانکی محسوب می‌شود. اولین دلیل این مسئله ریسک پایین سرمایه‌گذاری در این صندوق با توجه به سود بالاتر آن نسبت به سپرده‌های بانکی است. ۹۰ درصد دارایی همای به اوارق کم‌ریسک و بادرآمد ثابت اختصاص داده می‌شود و بنابراین این صندوق، یک سرمایه‌گذاری امن و مطمئن را پیش روی سرمایه‌گذاران خود قرار می‌دهد.

دلیل دیگری که سرمایه‌گذاری در همای را به گزینه بهتری نسبت به سپرده‌گذاری در بانک تبدیل می‌کند، همانگونه که اشاره کردیم سود بیشتر این صندوق نسبت به سود بانکی است. سود موثر سالیانه همای آگاه معادل ۲۴.۴ درصد است و به همین دلیل گزینه بسیار مناسب‌تری برای حفظ ارزش پول در برابر تورم و در نهایت سودآوری بیشتر محسوب می‌شود. همچنین سرمایه‌گذاری در همای بسیار آسان است و برای خرید و فروش واحد‌های آن نیاز به مراجعه حضوری نیست. فعالان بازار سرمایه می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق سامانه معاملاتی تمامی کارگزاری‌ها، واحد‌های همای را خریداری کنند و به فروش برسانند. همچنین همای آگاه جریمه برداشت زود هنگام ندارد، در صورتی که برای فسخ قرارداد سپرده‌های بانکی و برداشت پیش از موعد، مبلغی به عنوان جریمه از مشتریان کسر خواهد شد.

از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در همای آگاه می‌توان به پرداخت سود نقدی ماهانه، محاسبه سود روزشمار، معاف بودن از مالیات، نقدشوندگی بالا به دلیل وجود بازارگردان، سرمایه‌گذاری آسان به صورت آنلاین و برخورداری از تخفیف ۱۰۰ درصدی کارمزد معاملات اشاره کرد.

همای مناسب چه سرمایه‌گذارانی است؟

یکی از سوالات فعالان بازار سرمایه احتمالا این باشد که صندوق همای آگاه بیشتر مناسب چه سرمایه‌گذارانی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با توجه به اینکه همای از نوع صندوق‌های درآمد ثابت است و بخش عمده دارایی آن در اوارق کم‌ریسک و بادرآمد ثابت مانند گواهی سپرده بانکی و اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری می‌شود، بنابراین برای افراد با ریسک‌پذیری پایین‌تر گزینه بهتری برای مدیریت دارایی‌ها در بورس محسوب می‌شود. اما با توجه به مدیریت حرفه‌ای و بازدهی پایدار علاوه بر افرادی که نمی‌خواهند ریسک بالایی را در سرمایه‌گذاری متحمل شوند، تمام فعالان بازار سرمایه می‌توانند برای داشتن پرتفویی امن و مطمئن و مدیریت هر چه بهتر ریسک، بخشی از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند.

نحوه سرمایه‌گذاری در همای آگاه

همای آگاه از جمله صندوق‌های قابل معامله یا ETF بازار سرمایه کشور است. به این معنا که سرمایه‌گذاران بورس با داشتن کد بورسی از طریق حساب کاربری خود در سامانه معاملاتی آنلاین می‌توانند واحد‌های این صندوق را خرید و فروش کنند. صندوق همای آگاه با نماد «همای» در بورس معامله می‌شود و برای خرید و فروش واحد‌های آن کافی است افراد نماد صندوق را در پنل معاملاتی خود جست‌و‌جو کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید و فروش واحد‌های این صندوق از طریق سامانه معاملاتی اگاه از تخفیف ۱۰۰ درصدی این کارگزاری در کارمزد معاملات نیز بهره‌مند شوند.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری در همای آگاه طبق الزام سازمان بورس و اوراق بهادار، به اندازه حداقل ارزش سفارش خریدی است که می‌توان ارسال کرد. این عدد در حال حاضر برابر با ۱۰۰ هزار تومان است. سود این صندوق نیز به صورت نقدی در اولین روز کاری هر ماه به حساب ثبت‌شده سرمایه‌گذاران همای در سامانه سجام واریز می‌شود. همانگونه که گفتیم این سود تا پایان سال جاری معادل بیش از ۲۴ درصد سود موثر سالیانه خواهد بود.

سخن آخر

در این مطلب با شما درباره صندوق درآمد ثابت همای آگاه و مزایای سرمایه‌گذاری در این صندوق به جای سپرده‌گذاری در بانک صحبت کردیم و گفتیم همای رتبه نخست بازدهی نقدی در میان صندوق‌های قابل معامله هم‌نوع خود را دارد و سود آن نیز از آذر ماه سال جاری تا پایان سال به بیش از ۲۴ % افزایش یافته است. از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در همای آگاه می‌توان به محاسبه سود به صورت روزشمار، معاف بودن از مالیات، نقدشوندگی بالا و تخفیف ۱۰۰ درصدی کارمزد معاملات در صورت خرید و فروش واحد‌های صندوق از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر