بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
رئیس کل بانک مرکزی در صحن علنی مجلس:

در بازار رسمی ارز کمبودی وجود ندارد

در بازار رسمی ارز کمبودی وجود ندارد
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در بازار متشکل هم ۲.۱ میلیارد دلار معامله شده که نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است که این آمار نشان‌دهنده این است که بازار‌های رسمی کشور کاملا متعادل است و کمبودی وجود ندارد.
کد خبر : ۲۶۵۵۸۳

در بازار رسمی ارز کمبودی وجود ندارد

بورس نیوز: علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در صحن علنی مجلس با ارائه آمار صادرات و فروش ارز اظهار کرد: امسال تا آذرماه ۳۳.۵ میلیارد دلار در سامانه نیما ارز عرضه و خریداری شده که این میزان سال گذشته در مدت مشابه ۱۹.۶ میلیارد دلار بوده که حاکی از افزایش ۷۱ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما است.

وی ادامه داد: در بازار متشکل هم ۲.۱ میلیارد دلار معامله شده که نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است که این آمار نشان‌دهنده این است که بازار‌های رسمی کشور کاملا متعادل است و کمبودی وجود ندارد.

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: اخیرا نرخ ارز در بازار غیر رسمی از برخی موارد متاثر شده است که باید به این نکته توجه داشت که بازار غیر رسمی بسیار کوچکتر است و حجم آن در مقابل بازار رسمی عدد بسیار کمی است.

صالح آبادی با بیان اینکه بانک مرکزی برنامه‌های متعددی برای ثبات بازار ارز دارد، افزود: ثبات اقتصاد کلان در این حوزه بسیار مهم است که کنترل نقدینگی و تورم در این حوزه توسط بانک مرکزی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های جانب عرضه و تقاضا را در دستور کارداریم که در این زمینه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد، ارز کم نداریم، اما آنچه مهم است این است که واردکننده ارز را از جای دیگر یا کشور دیگری تامین نکند تا تراکم ارز زیاد شود و جای دیگری ارز مازاد داشته باشیم که با وزارت صمت برنامه‌های مشترکی برای انطباق نقشه ارزی و تجاری کشور داریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
خفه شو کثافت بی لیاقت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
خفه شو کثافت بی لیاقت