بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
در نشست تبیین اصلاحات جدید حاکمیت شرکتی مطرح شد؛

مهلت پرداخت سود به ۲ ماه کاهش می‌یابد

مهلت پرداخت سود به ۲ ماه کاهش می‌یابد
شنیده‌ها حاکی از آن است که یک شرکت دارویی پس از گذشت ۹ ماه، تصمیم بر سرمایه‌گذاری سود شناسایی شده، درخط تولید جدید را دارد. سوالی که پیش می‌آیداین است، که آیا شرکت اختیار و صلاحیت تصمیم گیری در خصوص مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه را دارد و می‌تواند محل هزینه سود تقسیمی را تغییر دهد. همچنین در حال پیگیری است که مهلت هشت ماه پرداخت سود به دو ماه کاهش یابد.
کد خبر : ۲۶۵۶۴۴

مهلت پرداخت سود به ۲ ماه کاهش می‌یابد

بورس نیوز: 

در چهاردهمین جلسه گروهی خبرنگاران با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار که در ساختمان ملاصدرا برگزار شد، مدیران دعوت شده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

سوالی که خبرنگار بورس نیوز برای  مدیران حاضر در جلسه مطرح کرد، این بود که  با توجه به ماده ۲۴۰ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، شرکت‌های سهامی در صورتی که در سال مالی خود سود شناسایی کنند، این امکان را دارند که بخشی از آن را بین سهامداران تقسیم کنند. یکی از مشکلات بسیار مهم در بازار سرمایه بازه زمانی ۸ ماه مهلت پرداخت سود توسط شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس ایران است. با وجود تورم حاکم بر اقتصاد کشور این بازه زمانی منجر به کاهش ارزش میزان مبلغ سود تقسیمی مجمع می‌شود. 

سود در بیستم دی پرداخت می‌شود

در این باره ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران بیان کرد: درباره شرکتی که ممانعت از پرداخت سود تقسیمی پس از ۹ ماه را انجام می‌دهد، باید گفت که پس از پیگیری های ۲ هفته‌ای سازمان، مقرر شده است که تاریخی قطعی برای پرداخت سود اعلام شود و این تاریخ بیستم دی  است. همچنین تمام این اطلاعات در کدال برای سهامداران قابل دسترس می‌باشد. در مصاحبه ی مطرح شد، که سازمان بورس و اوراق بهادار به دنبال تقلیل مهلت پرداخت سود تقسیمی شرکت‌های حاضر در بازار سهام از ۸ ماه به ۲ماه است. 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
روش تأمین کسری بودجه را تغییر دهید
ابراهیم عنایت، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

روش تأمین کسری بودجه را تغییر دهید

دغدغه اقتصاد دلار ۴۰ هزارتومانی نیست
آرش علوی، کارشناس ارزی در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

دغدغه اقتصاد دلار ۴۰ هزارتومانی نیست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
چرا سود سهامداران هر 3 ماه یکبار پرداخت نمی شود ؛ این موضوع در فرهنگ سازی و ماندگاری سهامداران در بازار بورس بسیار موثر است ؛ تا زمانیکه حق سرمایگذار تمام و کمال و راجت پرداخت نشود و دخالت دولت در اقتصاد زیاد باشد بازارهای دیگر بر بازار سرمایگذاری در تولید ارجحیت دارد . لطفا پیگیر اصلاحات باشید