بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
وزیر ورزش به نمایندگان مجلس پاسخ می‌دهد
سه شنبه آینده وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سؤالات تعداد دیگری از نمایندگان به نشست علنی دعوت شده است.
کد خبر : ۲۶۵۶۶۶

وزیر ورزش به نمایندگان مجلس پاسخ می‌دهد

بورس نیوز: این نشست‌ها در روز‌های یکشنبه و سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

ادامه رسیدگی به طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها و بررسی یک لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و یونسکو درباره تأسیس مرکز منطقه ای، آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله در دستور کار نشست علنی است.

همچنین نمایندگان ادامه بررسی «طرح اصلاح ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی» را در دستور کارشان خواهند داشت.

مجلس که پیش از این با کلیات طرح موافقت کرده بود، هفته گذشته با تصویب بخشی از این طرح، موافقت کرد «طرح تعهد خدمت پزشکان به ازای تولد هر فرزند ۶ ماه کاهش پیدا کند.»

طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم که پس از تصویب کلیاتش به کمیسیون اقتصادی رفته بود، در دستور کار قرار گرفته؛ اگرچه تعدادی از نمایندگان درخواست کردند تا این طرح زودتر در دستور کار صحن مجلس بررسی شود. رسانه‌ها هفته پیش اعلام کردند وزیر امور اقتصادی و دارایی شهریور ماه از رئیس مجلس خواسته تا «برای مقابله با سوداگری در بازار طلا، ارز، خودرو و ملک، طرح مالیات بر عایدی سرمایه را سریع‌تر تصویب کند.»

بررسی لایحه یک فوریتی پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد از دستور کار‌های هفته آینده مجلس است.

سه طرح «تأمین نیرو‌ی انسانی آموزش و پرورش، اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی» بخشی از دستور کار‌هایی است که معاونت قوانین مجلس اعلام کرده است.

کمیسیون اقتصادی مجلس هم لایحه یک فوریتی پروتکل (تمدید) موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو را به نشست علنی فرستاده تا بررسی شود.

از این کمیسیون همچنین لایحه دولت برای «اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» در دستور کار قرار دارد‎؛ ماده (۸) قانون بیمه اجباری شرایط حداقل بیمه برای خسارت بدنی و مالی و تعهد بیمه گذار‌ها را تعیین کرده است.

سه شنبه آینده وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سؤال مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و تعداد دیگری از نمایندگان به نشست علنی دعوت شده است.

گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم و تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیما از دستور کار‌های نظارتی مجلس در هفته آینده است.

۶ تقاضا برای بررسی فوری پیش نویس‌های قانونی در دستور صحن مجلس است؛ لایحه اصلاح تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه امسال، لایحه الحاق یک بند به ماده (۱۰۹) قانون مجازات اسلامی و طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز بخشی از این پیش نویس‌های قانونی هستند.

اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومی‌ها در میان پیش نویس‌های قانونی هستند که برخی نمایندگان خواستار بررسی فوری آن هستند. با این حال صحن مجلس باید رأی موافق بدهد تا بررسی فوری به تصویب برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر