بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
اطمینان به فعالان اقتصادی جهت تامین ارز درسامانه نیما
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عموم فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهد ارز لازم به منظور واردات کالاها و خدمات موردنیاز کشور از طریق سامانه نیما به عنوان مرجع رسمی ارز کشور تأمین می‌شود.
کد خبر : ۲۶۵۷۰۱

بانک مرکزی

بورس نیوز: کلیه دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و نفت از طرف معاون اول رئیس جمهور مکلف شده‌اند در روند تخصیص، تأمین و ایجاد تعهدات ارزی، با بانک مرکزی هماهنگی کامل داشته باشند. بانک مرکزی نیز نسبت به تخصیص مستمر ارز موردنیاز فعالان اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان اقدام می‌نماید.

بانک مرکزی نیز ضمن قدردانی از همراهی خوب صادرکنندگان، تاکید می‌کند کلیه تأمین کنندگان ارز اعم از شرکت‌های دولتی و غیردولتی موظفند طبق قانون، ارز حاصل از صادرات را در مهلت تعیین شده ازطریق سامانه نیما عرضه نمایند. با متخلفان طبق قانون و بدون هرگونه اغماض برخورد خواهد شد.

براساس قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه معامله ارز خارج از شبکه صرافی‌ها، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی، قاچاق ارز محسوب شده و طبق قانون و از طریق مجاری قضائی، مرتکبین علاوه بر ضبط ارز، به پرداخت جریمه نقدی معادل دو برابر ارز مکشوفه و درصورت عدم توانایی در پرداخت، به حبس محکوم خواهند شد؛ لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود از معاملات غیررسمی ارز اکیداً خودداری کنند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش تورم هفتگی روسیه نشان داد؛

نزول تورم سالانه روسیه

ارسال نظر