بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
در ۹ ماهه سال جاری اتفاق افتاد؛

رشد ۳ برابری صادرات انواع کالا از گمرک مهاباد

رشد ۳ برابری صادرات انواع کالا از گمرک مهاباد
تا پایان آذر ماه امسال ۱۰ میلیون و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده که در مقایسه با سال گذشده سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۶۵۷۴۲

رشد 3 برابری صادرات انواع کالا از گمرک مهاباد

بورس نیوز: احمد احمدی، رئیس گمرک مهاباد درخصوص صادرات از این گمرک اظهار کرد:تا پایان آذر ماه امسال ۱۰ میلیون و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده که در مقایسه با پارسال سه برابر افزایش یافته است. 

احمدی ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد اظهارنامه که در قالب ۱۶۴ اظهارنامه صورت گرفته حدود ۲ برابر رشد داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل عمده افزایش کالا‌های صادراتی از گمرک مهاباد، صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی از گمرک این شهرستان بوده حال آنکه در سال‌های گذشته محصولات پتروشیمی مهاباد از طریق سایر گمرکات از جمله ارومیه صادر می‌شد.

رییس گمرک مهاباد ادامه داد: طی این مدت محصولات پتروشیمی، فرش ماشینی و پودر رختشویی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از گمرک مهاباد و مقصد بیشتر کالا‌های صادراتی از این گمرک کشور‌های همسایه از جمله اقلیم کردستان عراق بوده است.

احمدی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۸۳ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، اظهار کرد: ارزش ریالی این اقلام ۱۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن ۶۲ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به انواع کالا‌های قاچاق کشف شده در گمرک مهاباد نیز گفت: پارچه و پوشاک، لوازم آرایشی و سیگار همراه بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

احمدی یادآور شد: امسال با توجه به کاهش شیوع کرونا و افزایش تعاملات مرزی، یک هزار و ۳۴۵ پروانه خروج موقت خودرو در مهاباد صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر