بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
در مواجهه با تورم سال ۲۰۲۲؛

بورس های جهانی با افت همراه شدند

بازار بورس آمریکا روز جمعه را با زیان‌های بیشتر به پایان رساند و بدترین سال خود از سال ۲۰۰۸ را ثبت کرد.
کد خبر : ۲۶۵۷۵۴

بورس های جهانی با افت همراه شدند

بورس نیوز: در مواجهه با تورم سرسام‌آور سال ۲۰۲۲، اکثر بانک‌های مرکزی بزرگ جهان تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفتند که این امر تاثیر مخربی بر سهام داشت و طی سال منجر به نوسانات قابل توجهی در سایر بازار‌ها شد که عمدتا به دلیل ترس از رکود بود.

سرمایه‌گذاران در سراسر جهان به کاهش قابل توجه تورم در سال ۲۰۲۳ و حتی کاهش بالقوه نرخ‌ها که می‌تواند دوباره رشد اقتصادی را تحریک کند، امیدوار هستند.

در سال ۲۰۲۲، شاخص میانگین صنعتی داوجونز، نزدک ۱۰۰ و اس اند پی ۵۰۰ به ترتیب ۸.۷۸، ۳۲.۹۷ و ۱۹.۴۴ درصد سقوط کردند.

در روز گذشته، داوجونز با افت ۰.۲۲ درصدی بسته شد، نزدک ۱۰۰ در پایان ۰.۱۰ درصد کاهش یافت. اس اند پی ۵۰۰ در پایان معاملات ۰.۲۵ درصد کاهش را ثبت کرد. یورو ۰.۳۴ درصد در مقایسه با دلار بالاتر بود و در ساعت ۳:۵۹ بعد از ظهر به وقت شرقی به ۱.۰۷۰۴۱ رسید.

شاخص‌های عمده بازار سهام در اروپا در آخرین روز سال ۲۰۲۲ با کاهش بسته شدند، در حالی که ترس از رکود همچنان ادامه دارد، اما سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز بهتر در سال ۲۰۲۳ امیدوار خواهند بود. در پایان معاملات، کک۴۰ به میزان ۱.۵۲ درصد از دست داد همچنین یورو استاکس ۵۰ به میزان ۱.۴۷ درصد سقوط کرد. شاخص FTSE ۱۰۰ انگلیس در آخرین جلسه معاملاتی طی یک سال پرتلاطم نزولی بسته شد و در پایان، شاخص ۰.۸۱ درصد کاهش داشت.

اقتصاد بریتانیا در سال ۲۰۲۲ همچنان در تلاش برای بیرون آمدن از همه‌گیری کووید-۱۹، با تنگنا‌های مداوم در چین و سایر اختلالات دائمی عرضه است. علاوه بر این، سال ۲۰۲۲ با بحران‌های سیاسی مربوط به نخست‌وزیر سابق، بوریس جانسون و لیز تراس و آشفتگی‌های کوچک بودجه اخیر همراه بود. پوند انگلیس با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱.۲۰۴۵۸ دلار رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر