بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
ثبت ۲۸ درصد بازدهی برای «ومهان» سهمی برای تمام فصول!
گروه توسعه مالی مهر آیندگان با نماد “ومهان” در سال جاری عملکرد مناسبی داشته است
کد خبر : ۲۶۵۷۶۴

ثبت ۲۸ درصد بازدهی برای «ومهان» سهمی برای تمام فصول!

بورس نیوز: گروه توسعه مالی مهر آیندگان با نماد “ومهان” در سال جاری عملکرد مناسبی داشته است. از منظر عملکرد بازاری، سهام این شرکت از ابتدای سال تاکنون (۵ دی ماه) بازدهی معادل ۲۸ درصد داشته است که در مقایسه با بازده ۱۵ درصدی شاخص کل در این دوره، حدودا دو برابر است.

البته این تغییرات، صرفا مربوط به رشد قیمتی بوده و با احتساب پرداخت سود نقدی مجمع سالانه معادل ۱۱ درصد در اواخر خردادماه، که آن هم بلافاصله و در روز بعد از مجمع به حساب سهامداران واریز شد، مجموع بازده این سهم به ارقام بالاتری خواهد رسید.

در حال حاضر نیز قیمت سهام این شرکت در بالاترین سطح در دوره بعد از مجمع قرار دارد و البته در اکثر مواقع سال، بازدهی قیمتی سهام این شرکت از بازدهی شاخص کل بالاتر بوده است.

ثبت ۲۸ درصد بازدهی برای «ومهان» سهمی برای تمام فصول!

افزایش قیمت سهام مهر آیندگان به ویژه رشد سریع آن در آذرماه سبب شده تا نسبت ارزش بازار به ارزش پورتفوی بورسی شرکت در آذرماه به بیش از ۶۰ درصد بالغ گردد و به این ترتیب، بالاترین رکورد این نسبت از آذر ۱۳۹۹ تاکنون ثبت شده است.

هر چند که در این دوره، مجموع بازار سهام روند صعودی داشته، اما افزایش سریع قیمت سهام و نسبت ارزش بازار ومهان تا حد زیادی ناشی از افزایش اقبال بازار سرمایه به این شرکت بوده و افشای اخبار و اطلاعات با اهمیتی از فعالیت‌های شرکت نظیر برنده شدن در مزایده بلوک ارزشمند تامین سرمایه سپهر و نهایی شدن اقدامات برای انتقال نماد از فرابورس به بورس در این موضوع موثر بوده است.

در کنار این موارد، اخبار و شایعاتی در زمینه بهبود روند فعالیت زیرمجموعه‌های غیربورسی ومهان نیز وجود دارد که از آن میان می‌توان به تحقق سود ۶۲ میلیارد ریالی شرکت خدمات صبا تجارت یاس در شش‌ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ اشاره نمود که این رقم حدود ۷ برابر سودآوری کل سال ۱۴۰۰ است. به نظر می‌رسد که انتشار صورت‌های مالی نه‌ماهه شرکت می‌تواند همراه با ارائه اخبار مثبتی در حوزه زیرمجموعه‌های غیربورسی شرکت باشد.

ثبت ۲۸ درصد بازدهی برای «ومهان» سهمی برای تمام فصول!

افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی و غیربورسی مهرآیندگان سبب شده تا درآمد حاصل از سود سهام این شرکت نیز رشد محسوسی داشته باشد به شکلی که گزارشات ماهانه مندرج در کدال نشان می‌دهد مجموع سود سهام محقق‌شده شرکت در نه‌ماهه ابتدای سال به حدود ۱۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشدی ۸۱ درصدی داشته است.

با توجه به آنکه ارزش بازاری شرکت حتی تا یک ماه قبل نیز پایین‌تر از زمان مشابه سال قبل بوده، به نظر می‌رسد که بازار به تدریج در حال اصلاح انتظارات خود از این شرکت و بهبود ارقام ارزشگذاری آن است.

همین موضوع سبب شده تا در آذرماه، رشد مهر آیندگان از مجموع بازار بسیار سریع‌تر باشد و نسبت ارزش بازار ومهان به ارزش بازار فرابورس (مجموع بازار اول و دوم) در پایان آذرماه به بالاترین سطح از شهریور ۱۳۹۹ تاکنون برسد. تمامی این شرایط گویای آن است که شرایط ارزندگی سهام مذکور نزد فعالان بازار در حال بهبود است و تداوم این خوشبینی می‌تواند در ماه‌های پیش‌رو و فرصت باقیمانده تا مجمع، روند مثبتی را برای قیمت این سهم رقم بزند.

ثبت ۲۸ درصد بازدهی برای «ومهان» سهمی برای تمام فصول!

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
محمد مهدی مومن زاده مدیر عامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان؛

"ومهان" بر حوزه پتروشیمی متمرکز است/رشد ۱۰۰ درصدی در سود تقسیمی

حرکت متعادل
در مجمع شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان مطرح شد:

حرکت متعادل "ومهان" در خرید و فروش/تقسیم سود ۶۶ تومانی به ازای هر سهم

ارسال نظر